Allee dan zal ik ook maar eens posten, alhoewel ik misschien niet veel zinnigs te vertellen heb aan al die ervaren fjr-ers hier op het forum.
Ik heb m'n eerste fjr (2006) sinds 2 januari 2007 en kan hem (eindelijk) binnenbregen voor z'n eerste onderhoudsbeurt. All? 1200 km gereden in de WINTER da's toch ook een beetje een prestatie???
Op dit forum heb ik echter al h????l v????l gelezen, en het is moeilijk een discussie ofzo aan te gaan of te starten als ge zelf nog praktisch geen ervaring hebt met dit type van motorfiets, nietwaar?
Mijn eerste (grotere) rit was een twee weken geleden via binnenwegeltjes (grotere dan) van Merksem waar ik woon samen met vrouw en dochter van 12..., over Mechelen, Tienen, Huy, naar Durbuy om daar een terraske te doen en dan terug naar de thuishaven. Via de autobaan dan wel, want we moesten voor 6 uur thuis zijn, en waren maar vertrokken om 12 uur.
Wat me opviel was het verschil tussen mijn vorige fiets (Diversion 900) en deze machine, het comfort is een pak hoger, de motor is veel stabieler, stijver ook, en de rest moet ik nog ondervinden zeker?
Vandaag hebben ik en m'n vrouwtje ons eerste treffen van het seizoen gereden, nl het Lotustreffen te Bilzen, ik dacht trouwens ook een blauwe fjr gezien te hebben met een sticker van fjr.forum.be die daar ook aanwezig was? Wie, o, wie?
Al met al was deze rit ook weer een ervaring, het was ??n van de eerste ritten op roadbook, alhoewel achteraf bleek dat er pijlen hingen...
Wij zijn trouwens al een jaar of 3 leden van de MTC Toervrienden, en daar zijn ook aardig wat mensen bij die met een FJR rijden. De BMW en Goldwingrijders zijn daar ook aardig vertegenwoordigd, maar de Yam's doen het er ook niet slecht.
Kortom, totnutoe vind ik de FJR een (weliswaar dure) revelatie op rijgebied, en ben ik er heel "kontent" van.
Nu moet ik een week of vier voor het werk naar het buitenland, helaas, maar dan kan ik terug gaan rijden met af en toe

de gas eens vol open, eens zien of de FJR ook mee kan met de rest, alhoewel ik daar niet aan twijfel
In juli gaan we een reisje doen naar Schotland, kwestie van de motor te gebruiken waartoe ie dient: Genieten!!
Tips zijn altijd welkom, alhoewel de website van onze vriend Yamaha (Lucsa) ons al een heel eind op weg heeft geholpen.
En het past misschien niet op deze draad, maar ik heb me onlangs een Tomtom Rider aangeschaft, maar dat ding past niet op een FJR, iemand een idee of tips?
Veel gezellige motormomenten vanwege divvy (zonder avatar maar ik ben op zoek) en z'n diva