Ik was al geen voorstander van TomTom zeker niet voor op de motor, nu zijn er op het werk 5 TomTomGo's 710 aangeschaft.
Wat blijkt nu, er zit daar geen CD of DVD bij met de detailkaarten, die zijn rechtstreeks voorgeinstalleerd op de SD kaart van 1 Gb,
west-europa, er zit wel een CD bij met de software TomTom Home, in de gebruiksaanwijzing staat duidelijk vermeld dat je uw TomTom moet
backuppen, dit kan met die Home software
Ik vind dit op zich al niet kunnen dat de cartografie niet op een bijgeleverde DVD staat
Ik heb dus die volledige inhouden van die TomTom's op onze baas zijn PC gedownload, ik vermoed zelfs dat die daar ook niet veilig op staan, der zitten daar ook nog andere op en regelmatig gebeurt daar wat op die PC, eigelijk zou ik deze gedownloade bestanden best op een DVD branden en dan zijn we terug van bij het begin, DVD'tje bijleveren, met 80 man bestaat de mogelijkheid dat zo'n SD kaartje wel eens vlug uit een TomTom zou kunnen verdwijnen, die heb je maar gewoon in te pluggen aan de buitenzijde van het toestel
Zelfs in de aldi deze week leveren ze een GPS voorgeinstalleerd met west-europa en staat gans europa op een bijgeleverde CD of DVD
Verder doet het toestel bij enkele korte tests wel zijn ding
Toch met het ontbreken van de DVD blijft bij mij dan althans garmin weeral eens een pluimpje voor

Groetjes, Dream