Schudden
Moderator: Abeloos
- Thunderace
- 125 cc
@pompierke,
nen stuurdemper op een FJR is niet nodig. Dat is weggegooid geld.
Vervangen die voorband door, als je Bridgestone blijft prefereren, nen BT021.
Profieltekening van de BT021 is volledig anders dan zijn voorganger, omdat ze bij de BT020 verschillende klachten hebben gekregen voor "ingekapte slijtage" of "cuppen", volgens een vertegenwoordiger van het merk
Hoe herken je dit :
strijk met je handpalm in beide richtingen over het loopvlak van de band. Als je dan hobbels voelt (zaagtandeffect) is de band "gecupt" en kan deze beter vervangen worden.
Mvg,
Serge
nen stuurdemper op een FJR is niet nodig. Dat is weggegooid geld.
Vervangen die voorband door, als je Bridgestone blijft prefereren, nen BT021.
Profieltekening van de BT021 is volledig anders dan zijn voorganger, omdat ze bij de BT020 verschillende klachten hebben gekregen voor "ingekapte slijtage" of "cuppen", volgens een vertegenwoordiger van het merk
Hoe herken je dit :
strijk met je handpalm in beide richtingen over het loopvlak van de band. Als je dan hobbels voelt (zaagtandeffect) is de band "gecupt" en kan deze beter vervangen worden.
Mvg,
Serge
één van de vier, dartagnan
Carel,
dit vormt geen enkel probleem.
De bandenboer of dealer kan natuurlijk het tegendeel beweren, maar die bekijken alles commercieel
Er zijn er zelfs die probleemloos vooraan BT021 steken en achteraan nen BT014, en dat niet alleen bij FJR-rijders, zelfs beemers doen het.
Greetz,
Serge
dit vormt geen enkel probleem.
De bandenboer of dealer kan natuurlijk het tegendeel beweren, maar die bekijken alles commercieel

Er zijn er zelfs die probleemloos vooraan BT021 steken en achteraan nen BT014, en dat niet alleen bij FJR-rijders, zelfs beemers doen het.
Greetz,
Serge
één van de vier, dartagnan
Re: Schudden
Balhoofdlager los of versleten??pompierke schreef:Ik heb al een tijdje in de gaten dat mijn stuur nogal hevig "schudt" als ik ongeveer 70 km per uur rijdt. Bandendruk is normaal. Iemand idee waar oorzaak kan liggen ?
Ik heb het ook gehad en met het lager iets vaster te zetten loopt em terug zoals het hoort

Het schudden rond de 70 km per uur is noemt men een low speed wobbel het kan geen kwaad maar is geen fijn gevoel het wordt erger naar mate de voorband slechter wordt.
Ik heb het ook gehad met een fazer met een bt 020 voorband, maar met een nieuwe bt 014 voorband was het op de fazer nog erger die band heb ik ook direct omgeruild voor een bt 020 toen was het weg maar na ar mate er meer km mee gereden waren kwam het langzaam weer terug.
Ik heb het ook gehad met een fazer met een bt 020 voorband, maar met een nieuwe bt 014 voorband was het op de fazer nog erger die band heb ik ook direct omgeruild voor een bt 020 toen was het weg maar na ar mate er meer km mee gereden waren kwam het langzaam weer terug.
- FJRrider38
- 1300 cc
- Contacteer:
Tweemaal met de BT020 dit fenomeen gehad, nu met een Z6 geen problemen meer. De BT020 voorband is gewoon een mislukking. 

"Never argue with a stupid man, he will drag you down to his level and beat you because of his experience..."
www.coppenshans.be
www.coppenshans.be
- In Extremo
- 1300 cc
- Contacteer:
Inderdaad, met de Z6 heb ik het nog niet mogen meemaken, behalve als de voorband al redelijk op is en ik laat het stuur los, maar dat is niet meer als normaal.
Voorlopig heb ik de grenzen van de Z6 nog niet gevonden, wel van het loopvlak maar niet van de grip.
En niet omdat ik ze niet probeer te zoeken, maar gewoon omdat de band zoveel grip en vertrouwen geeft
zowel op het droge als in de regen.
We zijn via de Vogezen (colletjes) naar Oostrerijk (Austria 2007) geweest en dan terug via het Zwarte Woud (nog colletjes)
en ik heb op geen moment iets verkeerd gevoeld met deze banden ondanks het feit dat we ginder redelijk wat
metaal hebben laten liggen.
De voetjes zijn weer een stuk lichter.
Groetjes,
Michel
Voorlopig heb ik de grenzen van de Z6 nog niet gevonden, wel van het loopvlak maar niet van de grip.
En niet omdat ik ze niet probeer te zoeken, maar gewoon omdat de band zoveel grip en vertrouwen geeft
zowel op het droge als in de regen.
We zijn via de Vogezen (colletjes) naar Oostrerijk (Austria 2007) geweest en dan terug via het Zwarte Woud (nog colletjes)
en ik heb op geen moment iets verkeerd gevoeld met deze banden ondanks het feit dat we ginder redelijk wat
metaal hebben laten liggen.
De voetjes zijn weer een stuk lichter.

Groetjes,
Michel
* There are no strangers,
* Just friends who have never met !
* You might as well live before you die !
Als je voor altijd van de ' jimmy ' vanaf wilt zijn moet je het onderste balhoofdlager vervangen door een kegellager.( en nog beter het bovenste ook )
Ik heb dit eens gedaan bij mijn vorige motor. ( na het plaatsen van nieuwe set banden en 2 keer de uitbalansering gecontroleerd )
Weg was de trilling rond de 70 ? 80 km per uur.
Sommige dealers hebben ze op voorraad voor verschillende motoren en types.
Ik heb dit eens gedaan bij mijn vorige motor. ( na het plaatsen van nieuwe set banden en 2 keer de uitbalansering gecontroleerd )
Weg was de trilling rond de 70 ? 80 km per uur.
Sommige dealers hebben ze op voorraad voor verschillende motoren en types.
Ik had het ook met mijn FJR, (160km/h)
m'n dealer(Vromoto, Beveren-leie) heeft dan het voorwiel uitgebalanceerd en de spelling op het balhoofdlager bijgeregeld en nu is het perfect.
mvg
Tom
m'n dealer(Vromoto, Beveren-leie) heeft dan het voorwiel uitgebalanceerd en de spelling op het balhoofdlager bijgeregeld en nu is het perfect.
mvg
Tom

FJR's @ Alps 2008 http://fjrijders.be/forum/viewtopic.php?t=3314
Wie gaat er mee?
Wie gaat er mee?