Gedaan..

Weetjes over de FJR 1300 die je wil delen plaats ze hier.

Moderator: Abeloos

Gebruikersavatar
Thunderace
125 cc
125 cc
Berichten: 95
Lid geworden op: 06 mei 2007, 05:10
Locatie: Brasschaat

Gedaan..

Bericht door Thunderace »

Strange topic was weg....

Bon,gezien ik geen blad voor de mond neem even het volgende...

Rij nu bijna twee maand met ne Fjr anno 2003,en t'is al genoeg geweest...
Reden?
valt begot ni mee te rijden door on-ge-loofelijke hitteafgift,kan zelfs een ei bakken op m'n zadel.en t'is begot nog geen echt warm weer!
Da diene naftbak ni onploft is een wonder!
Qua bochtengedrag moet ik hem/haar vergelijken met een oude Vfr,veel te veel power en ni aankunnen...laat staan de grondspeling.
Optrekken,knap zeer knap,tot als het stuur zo licht wordt dat een tankslap onvermijdelijk is...
Lawaai,man dit is serieus ni te doen,50 km rijden en vier dagen zo doof als een ouw h...,en reeds het standardscherm vervangen!
Nope,zal dan toch naar mijne eerste keuze gaan en fjr buiten en de Kawasaki ZX10R verwelkomen.

Greetzzzz
Gebruikersavatar
Den Boete
Clublid
Clublid
Berichten: 367
Lid geworden op: 22 apr 2006, 20:38
Locatie: Lokeren

Re: Gedaan..

Bericht door Den Boete »

Thunderace schreef:Strange topic was weg....

Bon,gezien ik geen blad voor de mond neem even het volgende...

Rij nu bijna twee maand met ne Fjr anno 2003,en t'is al genoeg geweest...
Reden?
valt begot ni mee te rijden door on-ge-loofelijke hitteafgift,kan zelfs een ei bakken op m'n zadel.en t'is begot nog geen echt warm weer!
Da diene naftbak ni onploft is een wonder!
Qua bochtengedrag moet ik hem/haar vergelijken met een oude Vfr,veel te veel power en ni aankunnen...laat staan de grondspeling.
Optrekken,knap zeer knap,tot als het stuur zo licht wordt dat een tankslap onvermijdelijk is...
Lawaai,man dit is serieus ni te doen,50 km rijden en vier dagen zo doof als een ouw h...,en reeds het standardscherm vervangen!
Nope,zal dan toch naar mijne eerste keuze gaan en fjr buiten en de Kawasaki ZX10R verwelkomen.

Greetzzzz
Hallo Thunderace,

-De hitte-afgifte was een probleem, maar is opgelost vanaf model 2006.
-Bij mijn weten is nog geen enkele benzinetank van een FJR ontploft.
-De wegligging is voor een toermoto zeer goed.
-De grondspeling is niet super te noemen, maar ruim genoeg voor straatgebruik. Ikzelf kan de keren dat ik een voetsteun tegen moeder aarde legde op de vingers van 1 hand tellen. (en er werd nog niet veel achter mij getoeterd omdat ik niet opschiet zulle :lol: )
-Die tankslap : ik denk dat bij gelijk optrekken een sportmotor zijn voorwiel al lang het luchtruim heeft gekozen, terwijl dat van een FJR er nog niet eens aan denkt, lange wielbasis en hoog gewicht.
-Lawaai, je moet kiezen, kleinere ruit betekent minder lawaai, maar ook minder bescherming. Een grotere ruit geeft (soms) minder lawaai, maar de wegligging wordt slechter.

De ideale motor bestaat niet, de FJR is een goed geslaagd compromis. En toegegeven, hij heeft ook zijjn kleine kanten.
Mocht de FJR echter echt zo'n galbak zijn als jij beschrijft, dan zou hij bijlange niet zoveel aanhangers hebben.
Ik ben reeds 23 jaar motorrijder, en de FJR is de motor waar ik tot nu toe liefst mee rij.
Als je je droomfiets eindelijk vind, laat ons dan iets weten. We zijn benieuwd !
Veel succes met je zoektocht.

Den Boete
Suzuki GS850G, Suzuki GSF1200N, BMW R1150GS, Yamaha FJR1300A
blackie
75 cc
75 cc
Berichten: 38
Lid geworden op: 15 nov 2006, 18:47
Locatie: moorsele

Re: Gedaan..

Bericht door blackie »

Thunderace,

Ga eens met een Blackbird rijden. Koop er dan ??ntje en zet er een superbikestuur op :wink: Dan zulde al snel de perfectie benaderen.
Of wacht de GTR 1400 af :twisted:
Zelf heb ik ook goesting om mijnen FJR terug weg te doen. Het is een goede moto maar bied mij geen voldoening. Optrekken doet em goed maar is niet te vergelijken met den BB, remmen.....tja, grondspeling is net niet genoeg voor op de openbare weg (bij ieder rond punt is da telkens serieus prijs), met tankslappers heb ik wel geen probleem en voor't lawaai heb ik een goede helm en dan nog extra oordopjes.
Het enige tov de BB is de betere windbescherming.
Maar als uw 1e keuze een ZX10R was, waarom edde dan een FJR gekocht??? Da snap ik niet want het verschil is wel enorm h?

Greetz

Blackie

En ik vergelijk een BB van 1999 met een FJR van 2003 h? :wink:
Gebruikersavatar
Thunderace
125 cc
125 cc
Berichten: 95
Lid geworden op: 06 mei 2007, 05:10
Locatie: Brasschaat

Bericht door Thunderace »

Yo de mannen,

Wel ,begrijp me nu echt ni verkeerd he,den Fjr ne galbak noemen bedoel ik nu echt niet.
Enkel voor ne sportieve toerder had ik nu echt wat meer verwacht.
Dat warm worden is toch echt een serieus probleem hoor,zo serieus dat van rustig en gezellig toeren echt geen sprake kan zijn.
Wat mijn keuze betreft is't simpel,motorrijden is puur hobby voor mij dus plezier komt op de eerste plaats,en dat plezier is wat ik hier nu echt mis door deze euvels dat ik beschreef.
En...ne Fjr niet op zn achterwiel krijgen? aheum...
Nu den Fjr wegdoen zal echter niet lukken,die van ons verklaard me nl gek..
Wat me bezielde de Fjr boven ne Zx10r te kiezen...wel ik heb verleden jaar mijne R1 weggedaan en mij een chopper aangeschaft,ovetuigd dat ik met de R1 serieus verkeerd bezig was,gashandel telkens weer tot de stuit open en denken dat den openbare weg een toer op Francorchamps was ( tof circuit trouwens ).
Na een maand met de chopper te rijden miste ik echter de pk's.
Nu ik de fjr vergelijk met mijne R1 ( of de Thunderace ),moet ik zeggen dat ik comfortabeler op deze hypersporten zat dan nu het geval is.
Maar zoals hierboven vermeld zal ik nog effkes moeten rondrijden met mijne Fjr.
Groetjes
Gebruikersavatar
Magneto
125 cc
125 cc
Berichten: 77
Lid geworden op: 28 jun 2004, 22:02
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Bericht door Magneto »

Thunderace schreef:Yo de mannen,

Wel ,begrijp me nu echt ni verkeerd he,den Fjr ne galbak noemen bedoel ik nu echt niet.
Enkel voor ne sportieve toerder had ik nu echt wat meer verwacht.
Dat warm worden is toch echt een serieus probleem hoor,zo serieus dat van rustig en gezellig toeren echt geen sprake kan zijn.
Wat mijn keuze betreft is't simpel,motorrijden is puur hobby voor mij dus plezier komt op de eerste plaats,en dat plezier is wat ik hier nu echt mis door deze euvels dat ik beschreef.
En...ne Fjr niet op zn achterwiel krijgen? aheum...
Nu den Fjr wegdoen zal echter niet lukken,die van ons verklaard me nl gek..
Wat me bezielde de Fjr boven ne Zx10r te kiezen...wel ik heb verleden jaar mijne R1 weggedaan en mij een chopper aangeschaft,ovetuigd dat ik met de R1 serieus verkeerd bezig was,gashandel telkens weer tot de stuit open en denken dat den openbare weg een toer op Francorchamps was ( tof circuit trouwens ).
Na een maand met de chopper te rijden miste ik echter de pk's.
Nu ik de fjr vergelijk met mijne R1 ( of de Thunderace ),moet ik zeggen dat ik comfortabeler op deze hypersporten zat dan nu het geval is.
Maar zoals hierboven vermeld zal ik nog effkes moeten rondrijden met mijne Fjr.
Groetjes
Tja smaken verschillen h?
en als je een FJR gaat vergelijken met een R1 dan weet ik het ook niet m??r hoor

Greetz,

Magneto :twisted: :twisted:
Wij zijn een avontuurlijk stel en houden er beiden van om met onze FJR te rijden.... we delen ook dezelfde passie voor het tafelvoetbal.

Drive and Fly but do not Die
Gebruikersavatar
In Extremo
1300 cc
1300 cc
Berichten: 550
Lid geworden op: 11 aug 2005, 13:21
Locatie: Hasselt
Contacteer:

Bericht door In Extremo »

@Thunderace,

Ik rij nu, na een paar modificatie's, rond met een FJR om als sportieve rijder "U" tegen te zeggen.
Zonder extreem te doen gaat dat beestje zelfs met duo verrassend hard en plat door de bochten.
Zij, mijn duo, moet zelfs opletten met haar voeten, die hebben al een paar maal kontakt gemaakt met de weg in de bocht. :twisted:

Bv om wat meer grondspeling te krijgen en een veel scherper sturen, volstaat het om een verhogings-kit
te plaatsen, bij mij 28 mm. Dit voor niet veel geld en het plaatsen kan je gemakkelijk zelf doen.

Tegen het warm worden kan je weinig doen, maar een goede lederen broek helpt hier al voor een deel.

Groetjes,
Michel

* There are no strangers,
* Just friends who have never met !


* You might as well live before you die !
Gebruikersavatar
Thunderace
125 cc
125 cc
Berichten: 95
Lid geworden op: 06 mei 2007, 05:10
Locatie: Brasschaat

Bericht door Thunderace »

Hallo,

Zal dan maar is aan het modificeren slaan,bedankt voor de tip.
Qua warmte,iets gevonden op t'web http://www.speedzoneahead.com/fjrhotgastankfix.htm ,zou dit een oplossing zijn?

Greetzzz
Gebruikersavatar
In Extremo
1300 cc
1300 cc
Berichten: 550
Lid geworden op: 11 aug 2005, 13:21
Locatie: Hasselt
Contacteer:

Bericht door In Extremo »

Ik dacht dat ze op de FJR's vanaf 2006, zoiets dergelijks gedaan hebben , maar niet zo goed.
Ik ga dat nog eens wat beter bekijken en waarschijnlijk bestellen.

't Is niet dat ik hard gekookte eitjes heb, maar die warmte mag wel een beetje minder.
We hebben dit weekend uren liggen rijden in temperaturen tegen de 30 ?C en dan zou het
wat prettiger zijn als het tussen de beentje wat minder warm werd.
Btw ik heb een bagster-tankcover (is ook isolerend) en dat helpt ook een klein beetje ...

Thx Tunderace.

Groetjes,
Michel

* There are no strangers,
* Just friends who have never met !


* You might as well live before you die !
Gebruikersavatar
Flitser
1300 cc
1300 cc
Berichten: 249
Lid geworden op: 09 dec 2004, 09:58
Locatie: Dendermonde
Contacteer:

Bericht door Flitser »

Hoi,

Dacht eerst niet te reageren op deze topic maar er zijn toch een paar dingen die ik niet goe snap.
Ik ga de FJR niet beschrijven als de ideale moto maar ik denk als men ne moto koopt dat je toch eerst moet stilstaan voor wat je hem gaat gebruiken. Ik rij alle dagen winter en zomer met de moto naar het werk en ik wil mij, in mijn vrije tijd, ook nog eens amuseren met diezelfde moto zowel hier in de Ardennen als in het buitenland. Wel dan moet ik zeggen dat ik blij ben met de FJR.
Maar als men eerst met een R1 rijd en dan overstapt naar een chopper ja dan kan het kleinste kind voorspellen dat je dan het gevoel hebt dat er geen PK's aanwezig zijn, de R1 is dan ook een PKmonster.
De hitte-afgifte ja dat is soms een probleem maar ik heb er al leren mee leven en gepaste kledij natuurlijk.
Voor de grondspelling en het lawaai zijn er oplossingen die hier op het forum te vinden zijn via zoekfunctie.
Dien tankslap ja dat neem ik met een krolletje zout hoor, straks vertel je dat je niks anders doet dan wheelie's met hem te trekken en wie weet ook nog stoppie's maakt en misschien ook nog een burn out :shock: Ik ken veel mensen die met een FJR rijden en die rijden niet allemaal op hun achterwiel als ze vertrekken hoor. Als je wil ja dan krijg je hem natuurlijk op zijn achterwiel maar dan je wil je hem ook omhoog, de FJR doet dat zeker niet uit zichzelf :!:


Groetjes Flitser
alexxjr

Bericht door alexxjr »

Laat ons het er gewoon op houden dat een Fjr een moto is voor echte mannen.... :twisted:
Je moet wat hitte kunnen verdragen, je moet met het gashendel weten om te gaan, en je moet je duo genoeg vertrouwen kunnen geven, zodat ze af en toe haar voeten opheft om het asfalt niet te beschadigen,.... :twisted: :twisted:
Ik zou zeggen, gaaaaaaaazzzzz ! 8)
Gebruikersavatar
Martine
Clublid
Clublid
Berichten: 46
Lid geworden op: 17 mei 2005, 07:46
Locatie: Tubize
Contacteer:

Bericht door Martine »

Laat ons het er gewoon op houden dat een Fjr een moto is voor echte mannen....
Niet alleen voor echte mannen, hoor

Heb ik me al beklaagd dat ik niet eerder een Fjr gekocht heb.............

Greetz de mannen

Martine
Afbeelding Drive carefully, because the others won't do it for you!
Gebruikersavatar
FJRrider38
1300 cc
1300 cc
Berichten: 573
Lid geworden op: 20 jul 2006, 20:44
Locatie: Peer
Contacteer:

Bericht door FJRrider38 »

Martine schreef:
Laat ons het er gewoon op houden dat een Fjr een moto is voor echte mannen....
Niet alleen voor echte mannen, hoor

Heb ik me al beklaagd dat ik niet eerder een Fjr gekocht heb.............

Greetz de mannen

Martine
Ik hou wel van een vrouw met ballen :D :D :D :D :D
"Never argue with a stupid man, he will drag you down to his level and beat you because of his experience..."
www.coppenshans.be
janbugel
Clublid
Clublid
Berichten: 61
Lid geworden op: 30 apr 2007, 21:44
Locatie: Kapelle-op-den-Bos

Bericht door janbugel »

Hallo,

Heeft er iemand dit ( http://www.speedzoneahead.com/fjrhotgastankfix.htm ) al besteld?


Jan
Gebruikersavatar
FJR-Freak Max
Beheerder
Beheerder
Berichten: 1343
Lid geworden op: 03 mar 2004, 22:35
Locatie: Vlaams-Brabant ( Wezemaal )
Contacteer:

Bericht door FJR-Freak Max »

@ Jan,

Niet dat ik weet maar het ziet er wel degelijk materiaal uit om het hitte probleem te bestrijden voor degenen die er last van hebben :oops:

Als iemand dit al terbeschikking heeft kan hij ons misschien de nodige informatie geven over de werking hiervan :idea:


Max 8)
Rij nooit sneller dan je beschermengel kan vliegen

Afbeelding
janbugel
Clublid
Clublid
Berichten: 61
Lid geworden op: 30 apr 2007, 21:44
Locatie: Kapelle-op-den-Bos

Bericht door janbugel »

Hallo

Isolatie kost 30 $ en verzendkosten 15$.
Ik veronderstel dat hierbij nog invoertaksen moeten geteld worden.
Denk eraan om een set te bestellen.

Jan
Gebruikersavatar
PC800
1300 cc
1300 cc
Berichten: 320
Lid geworden op: 17 sep 2004, 19:32
Locatie: Regio Rotterdam (NL)

Bericht door PC800 »

janbugel schreef:Hallo,
Heeft er iemand dit ( http://www.speedzoneahead.com/fjrhotgastankfix.htm ) al besteld?
Jan
Hitte afgifte van het motorblok blijft ongewijzigd. Misschien wordt tank minder warm, maar waar gaat de warmte dan naartoe?

CU Ruud
Groeten Ruud
WEES JEZELF, ER ZIJN AL ZOVEEL ANDEREN.
Gebruikersavatar
fjrMarcel
Clublid
Clublid
Berichten: 467
Lid geworden op: 12 okt 2004, 11:42
Locatie: lokeren

Bericht door fjrMarcel »

Bij de nieuwe modellen (2006 ) is niet alleen de tank beter geisoleerd, de zijwanden zijn ook volledig hertekent zodat de warmte beter weggeleid kan worden
AfbeeldingAfbeelding
Hou het veilig en tot voorbij den bocht!!
The Boss, kwam zag en overwon!!
janbugel
Clublid
Clublid
Berichten: 61
Lid geworden op: 30 apr 2007, 21:44
Locatie: Kapelle-op-den-Bos

Bericht door janbugel »

Inderdaad Ruud.
De warmte zou extra naar de benen afgeleid kunnen worden.Daarom ook mijn vraag of iemand er ervaring mee heeft.


Groeten,Jan
Gebruikersavatar
Den Boete
Clublid
Clublid
Berichten: 367
Lid geworden op: 22 apr 2006, 20:38
Locatie: Lokeren

Bericht door Den Boete »

janbugel schreef:Inderdaad Ruud.
De warmte zou extra naar de benen afgeleid kunnen worden.Daarom ook mijn vraag of iemand er ervaring mee heeft.


Groeten,Jan
Op de 2006-modellen komt zoals reeds aangehaald v??l minder warmte vrij ter hoogte van de dijen.
Die warmte komt zoals je zegt Jan inderdaad langs de onderbenen vrij.
Omdat ik echter steeds goede laarzen draag, ook in de zomer, heb ik daar geen last van.
De schaarse keren dat ik hier tegen zondigde, voelde ik de warmte echter goed.
Suzuki GS850G, Suzuki GSF1200N, BMW R1150GS, Yamaha FJR1300A
Gebruikersavatar
Thunderace
125 cc
125 cc
Berichten: 95
Lid geworden op: 06 mei 2007, 05:10
Locatie: Brasschaat

Bericht door Thunderace »

Greetings..

Heb iets gevonden voor mijn probje ivm de afgifte warmte,ni goedkoop en echt geen zicht maar t'helpt :D
http://www.ctasafety.nl/producten/hitte ... calor.html

ff serieus nu...mijne nieuwe Caberg Justissimo even terzijde gelegd en mijne "oude"AGV gebruikt,wel dat scheelt toch al een pak minder gebulder tijdens het rijden.


Greetzzz
Gesloten