Gedaan..
Moderator: Abeloos
- Thunderace
- 125 cc
Gedaan..
Strange topic was weg....
Bon,gezien ik geen blad voor de mond neem even het volgende...
Rij nu bijna twee maand met ne Fjr anno 2003,en t'is al genoeg geweest...
Reden?
valt begot ni mee te rijden door on-ge-loofelijke hitteafgift,kan zelfs een ei bakken op m'n zadel.en t'is begot nog geen echt warm weer!
Da diene naftbak ni onploft is een wonder!
Qua bochtengedrag moet ik hem/haar vergelijken met een oude Vfr,veel te veel power en ni aankunnen...laat staan de grondspeling.
Optrekken,knap zeer knap,tot als het stuur zo licht wordt dat een tankslap onvermijdelijk is...
Lawaai,man dit is serieus ni te doen,50 km rijden en vier dagen zo doof als een ouw h...,en reeds het standardscherm vervangen!
Nope,zal dan toch naar mijne eerste keuze gaan en fjr buiten en de Kawasaki ZX10R verwelkomen.
Greetzzzz
Reden?
valt begot ni mee te rijden door on-ge-loofelijke hitteafgift,kan zelfs een ei bakken op m'n zadel.en t'is begot nog geen echt warm weer!
Qua bochtengedrag moet ik hem/haar vergelijken met een oude Vfr,veel te veel power en ni aankunnen...laat staan de grondspeling.
Optrekken,knap zeer knap,tot als het stuur zo licht wordt dat een tankslap onvermijdelijk is...
Lawaai,man dit is serieus ni te doen,50 km rijden en vier dagen zo doof als een ouw h...,en reeds het standardscherm vervangen!
Nope,zal dan toch naar mijne eerste keuze gaan en fjr buiten en de Kawasaki ZX10R verwelkomen.
Greetzzzz
Re: Gedaan..
Hallo Thunderace,Thunderace schreef:Strange topic was weg....
Reden?
Greetzzzz
-De hitte-afgifte was een probleem, maar is opgelost vanaf model 2006.
-Bij mijn weten is nog geen enkele benzinetank van een FJR ontploft.
-De wegligging is voor een toermoto zeer goed.
-De grondspeling is niet super te noemen, maar ruim genoeg voor straatgebruik. Ikzelf kan de keren dat ik een voetsteun tegen moeder aarde legde op de vingers van 1 hand tellen. (en er werd nog niet veel achter mij getoeterd omdat ik niet opschiet zulle

-Die tankslap : ik denk dat bij gelijk optrekken een sportmotor zijn voorwiel al lang het luchtruim heeft gekozen, terwijl dat van een FJR er nog niet eens aan denkt, lange wielbasis en hoog gewicht.
-Lawaai, je moet kiezen, kleinere ruit betekent minder lawaai, maar ook minder bescherming. Een grotere ruit geeft (soms) minder lawaai, maar de wegligging wordt slechter.
De ideale motor bestaat niet, de FJR is een goed geslaagd compromis. En toegegeven, hij heeft ook zijjn kleine kanten.
Mocht de FJR echter echt zo'n galbak zijn als jij beschrijft, dan zou hij bijlange niet zoveel aanhangers hebben.
Ik ben reeds 23 jaar motorrijder, en de FJR is de motor waar ik tot nu toe liefst mee rij.
Als je je droomfiets eindelijk vind, laat ons dan iets weten. We zijn benieuwd !
Veel succes met je zoektocht.
Den Boete
Suzuki GS850G, Suzuki GSF1200N, BMW R1150GS, Yamaha FJR1300A
Re: Gedaan..
Thunderace,
Ga eens met een Blackbird rijden. Koop er dan ??ntje en zet er een superbikestuur op
Dan zulde al snel de perfectie benaderen.
Of wacht de GTR 1400 af
Zelf heb ik ook goesting om mijnen FJR terug weg te doen. Het is een goede moto maar bied mij geen voldoening. Optrekken doet em goed maar is niet te vergelijken met den BB, remmen.....tja, grondspeling is net niet genoeg voor op de openbare weg (bij ieder rond punt is da telkens serieus prijs), met tankslappers heb ik wel geen probleem en voor't lawaai heb ik een goede helm en dan nog extra oordopjes.
Het enige tov de BB is de betere windbescherming.
Maar als uw 1e keuze een ZX10R was, waarom edde dan een FJR gekocht??? Da snap ik niet want het verschil is wel enorm h?
Greetz
Blackie
En ik vergelijk een BB van 1999 met een FJR van 2003 h?
Ga eens met een Blackbird rijden. Koop er dan ??ntje en zet er een superbikestuur op

Of wacht de GTR 1400 af

Zelf heb ik ook goesting om mijnen FJR terug weg te doen. Het is een goede moto maar bied mij geen voldoening. Optrekken doet em goed maar is niet te vergelijken met den BB, remmen.....tja, grondspeling is net niet genoeg voor op de openbare weg (bij ieder rond punt is da telkens serieus prijs), met tankslappers heb ik wel geen probleem en voor't lawaai heb ik een goede helm en dan nog extra oordopjes.
Het enige tov de BB is de betere windbescherming.
Maar als uw 1e keuze een ZX10R was, waarom edde dan een FJR gekocht??? Da snap ik niet want het verschil is wel enorm h?
Greetz
Blackie
En ik vergelijk een BB van 1999 met een FJR van 2003 h?

- Thunderace
- 125 cc
Yo de mannen,
Wel ,begrijp me nu echt ni verkeerd he,den Fjr ne galbak noemen bedoel ik nu echt niet.
Enkel voor ne sportieve toerder had ik nu echt wat meer verwacht.
Dat warm worden is toch echt een serieus probleem hoor,zo serieus dat van rustig en gezellig toeren echt geen sprake kan zijn.
Wat mijn keuze betreft is't simpel,motorrijden is puur hobby voor mij dus plezier komt op de eerste plaats,en dat plezier is wat ik hier nu echt mis door deze euvels dat ik beschreef.
En...ne Fjr niet op zn achterwiel krijgen? aheum...
Nu den Fjr wegdoen zal echter niet lukken,die van ons verklaard me nl gek..
Wat me bezielde de Fjr boven ne Zx10r te kiezen...wel ik heb verleden jaar mijne R1 weggedaan en mij een chopper aangeschaft,ovetuigd dat ik met de R1 serieus verkeerd bezig was,gashandel telkens weer tot de stuit open en denken dat den openbare weg een toer op Francorchamps was ( tof circuit trouwens ).
Na een maand met de chopper te rijden miste ik echter de pk's.
Nu ik de fjr vergelijk met mijne R1 ( of de Thunderace ),moet ik zeggen dat ik comfortabeler op deze hypersporten zat dan nu het geval is.
Maar zoals hierboven vermeld zal ik nog effkes moeten rondrijden met mijne Fjr.
Groetjes
Wel ,begrijp me nu echt ni verkeerd he,den Fjr ne galbak noemen bedoel ik nu echt niet.
Dat warm worden is toch echt een serieus probleem hoor,zo serieus dat van rustig en gezellig toeren echt geen sprake kan zijn.
Wat mijn keuze betreft is't simpel,motorrijden is puur hobby voor mij dus plezier komt op de eerste plaats,en dat plezier is wat ik hier nu echt mis door deze euvels dat ik beschreef.
Wat me bezielde de Fjr boven ne Zx10r te kiezen...wel ik heb verleden jaar mijne R1 weggedaan en mij een chopper aangeschaft,ovetuigd dat ik met de R1 serieus verkeerd bezig was,gashandel telkens weer tot de stuit open en denken dat den openbare weg een toer op Francorchamps was ( tof circuit trouwens ).
Nu ik de fjr vergelijk met mijne R1 ( of de Thunderace ),moet ik zeggen dat ik comfortabeler op deze hypersporten zat dan nu het geval is.
Groetjes
Tja smaken verschillen h?Thunderace schreef:Yo de mannen,
Groetjes
en als je een FJR gaat vergelijken met een R1 dan weet ik het ook niet m??r hoor
Greetz,
Magneto

Wij zijn een avontuurlijk stel en houden er beiden van om met onze FJR te rijden.... we delen ook dezelfde passie voor het tafelvoetbal.
Drive and Fly but do not Die
Drive and Fly but do not Die
- In Extremo
- 1300 cc
- Contacteer:
@Thunderace,
Ik rij nu, na een paar modificatie's, rond met een FJR om als sportieve rijder "U" tegen te zeggen.
Zonder extreem te doen gaat dat beestje zelfs met duo verrassend hard en plat door de bochten.
Zij, mijn duo, moet zelfs opletten met haar voeten, die hebben al een paar maal kontakt gemaakt met de weg in de bocht.
Bv om wat meer grondspeling te krijgen en een veel scherper sturen, volstaat het om een verhogings-kit
te plaatsen, bij mij 28 mm. Dit voor niet veel geld en het plaatsen kan je gemakkelijk zelf doen.
Tegen het warm worden kan je weinig doen, maar een goede lederen broek helpt hier al voor een deel.
Groetjes,
Michel
Ik rij nu, na een paar modificatie's, rond met een FJR om als sportieve rijder "U" tegen te zeggen.
Zonder extreem te doen gaat dat beestje zelfs met duo verrassend hard en plat door de bochten.
Zij, mijn duo, moet zelfs opletten met haar voeten, die hebben al een paar maal kontakt gemaakt met de weg in de bocht.

Bv om wat meer grondspeling te krijgen en een veel scherper sturen, volstaat het om een verhogings-kit
te plaatsen, bij mij 28 mm. Dit voor niet veel geld en het plaatsen kan je gemakkelijk zelf doen.
Tegen het warm worden kan je weinig doen, maar een goede lederen broek helpt hier al voor een deel.
Groetjes,
Michel
* There are no strangers,
* Just friends who have never met !
* You might as well live before you die !
- Thunderace
- 125 cc
Hallo,
Zal dan maar is aan het modificeren slaan,bedankt voor de tip.
Qua warmte,iets gevonden op t'web http://www.speedzoneahead.com/fjrhotgastankfix.htm ,zou dit een oplossing zijn?
Greetzzz
Zal dan maar is aan het modificeren slaan,bedankt voor de tip.
Qua warmte,iets gevonden op t'web http://www.speedzoneahead.com/fjrhotgastankfix.htm ,zou dit een oplossing zijn?
Greetzzz
- In Extremo
- 1300 cc
- Contacteer:
Ik dacht dat ze op de FJR's vanaf 2006, zoiets dergelijks gedaan hebben , maar niet zo goed.
Ik ga dat nog eens wat beter bekijken en waarschijnlijk bestellen.
't Is niet dat ik hard gekookte eitjes heb, maar die warmte mag wel een beetje minder.
We hebben dit weekend uren liggen rijden in temperaturen tegen de 30 ?C en dan zou het
wat prettiger zijn als het tussen de beentje wat minder warm werd.
Btw ik heb een bagster-tankcover (is ook isolerend) en dat helpt ook een klein beetje ...
Thx Tunderace.
Groetjes,
Michel
Ik ga dat nog eens wat beter bekijken en waarschijnlijk bestellen.
't Is niet dat ik hard gekookte eitjes heb, maar die warmte mag wel een beetje minder.
We hebben dit weekend uren liggen rijden in temperaturen tegen de 30 ?C en dan zou het
wat prettiger zijn als het tussen de beentje wat minder warm werd.
Btw ik heb een bagster-tankcover (is ook isolerend) en dat helpt ook een klein beetje ...
Thx Tunderace.
Groetjes,
Michel
* There are no strangers,
* Just friends who have never met !
* You might as well live before you die !
Hoi,
Dacht eerst niet te reageren op deze topic maar er zijn toch een paar dingen die ik niet goe snap.
Ik ga de FJR niet beschrijven als de ideale moto maar ik denk als men ne moto koopt dat je toch eerst moet stilstaan voor wat je hem gaat gebruiken. Ik rij alle dagen winter en zomer met de moto naar het werk en ik wil mij, in mijn vrije tijd, ook nog eens amuseren met diezelfde moto zowel hier in de Ardennen als in het buitenland. Wel dan moet ik zeggen dat ik blij ben met de FJR.
Maar als men eerst met een R1 rijd en dan overstapt naar een chopper ja dan kan het kleinste kind voorspellen dat je dan het gevoel hebt dat er geen PK's aanwezig zijn, de R1 is dan ook een PKmonster.
De hitte-afgifte ja dat is soms een probleem maar ik heb er al leren mee leven en gepaste kledij natuurlijk.
Voor de grondspelling en het lawaai zijn er oplossingen die hier op het forum te vinden zijn via zoekfunctie.
Dien tankslap ja dat neem ik met een krolletje zout hoor, straks vertel je dat je niks anders doet dan wheelie's met hem te trekken en wie weet ook nog stoppie's maakt en misschien ook nog een burn out
Ik ken veel mensen die met een FJR rijden en die rijden niet allemaal op hun achterwiel als ze vertrekken hoor. Als je wil ja dan krijg je hem natuurlijk op zijn achterwiel maar dan je wil je hem ook omhoog, de FJR doet dat zeker niet uit zichzelf
Groetjes Flitser
Dacht eerst niet te reageren op deze topic maar er zijn toch een paar dingen die ik niet goe snap.
Ik ga de FJR niet beschrijven als de ideale moto maar ik denk als men ne moto koopt dat je toch eerst moet stilstaan voor wat je hem gaat gebruiken. Ik rij alle dagen winter en zomer met de moto naar het werk en ik wil mij, in mijn vrije tijd, ook nog eens amuseren met diezelfde moto zowel hier in de Ardennen als in het buitenland. Wel dan moet ik zeggen dat ik blij ben met de FJR.
Maar als men eerst met een R1 rijd en dan overstapt naar een chopper ja dan kan het kleinste kind voorspellen dat je dan het gevoel hebt dat er geen PK's aanwezig zijn, de R1 is dan ook een PKmonster.
De hitte-afgifte ja dat is soms een probleem maar ik heb er al leren mee leven en gepaste kledij natuurlijk.
Voor de grondspelling en het lawaai zijn er oplossingen die hier op het forum te vinden zijn via zoekfunctie.
Dien tankslap ja dat neem ik met een krolletje zout hoor, straks vertel je dat je niks anders doet dan wheelie's met hem te trekken en wie weet ook nog stoppie's maakt en misschien ook nog een burn out

Groetjes Flitser
Laat ons het er gewoon op houden dat een Fjr een moto is voor echte mannen....
Je moet wat hitte kunnen verdragen, je moet met het gashendel weten om te gaan, en je moet je duo genoeg vertrouwen kunnen geven, zodat ze af en toe haar voeten opheft om het asfalt niet te beschadigen,....
Ik zou zeggen, gaaaaaaaazzzzz !

Je moet wat hitte kunnen verdragen, je moet met het gashendel weten om te gaan, en je moet je duo genoeg vertrouwen kunnen geven, zodat ze af en toe haar voeten opheft om het asfalt niet te beschadigen,....

Ik zou zeggen, gaaaaaaaazzzzz !

- FJRrider38
- 1300 cc
- Contacteer:
Ik hou wel van een vrouw met ballenMartine schreef:Niet alleen voor echte mannen, hoorLaat ons het er gewoon op houden dat een Fjr een moto is voor echte mannen....
Heb ik me al beklaagd dat ik niet eerder een Fjr gekocht heb.............
Greetz de mannen
Martine

"Never argue with a stupid man, he will drag you down to his level and beat you because of his experience..."
www.coppenshans.be
www.coppenshans.be
- FJR-Freak Max
- Beheerder
- Contacteer:
@ Jan,
Niet dat ik weet maar het ziet er wel degelijk materiaal uit om het hitte probleem te bestrijden voor degenen die er last van hebben
Als iemand dit al terbeschikking heeft kan hij ons misschien de nodige informatie geven over de werking hiervan
Max
Niet dat ik weet maar het ziet er wel degelijk materiaal uit om het hitte probleem te bestrijden voor degenen die er last van hebben

Als iemand dit al terbeschikking heeft kan hij ons misschien de nodige informatie geven over de werking hiervan

Max

Rij nooit sneller dan je beschermengel kan vliegen

Hitte afgifte van het motorblok blijft ongewijzigd. Misschien wordt tank minder warm, maar waar gaat de warmte dan naartoe?janbugel schreef:Hallo,
Heeft er iemand dit ( http://www.speedzoneahead.com/fjrhotgastankfix.htm ) al besteld?
Jan
CU Ruud
Groeten Ruud
WEES JEZELF, ER ZIJN AL ZOVEEL ANDEREN.
WEES JEZELF, ER ZIJN AL ZOVEEL ANDEREN.
Op de 2006-modellen komt zoals reeds aangehaald v??l minder warmte vrij ter hoogte van de dijen.janbugel schreef:Inderdaad Ruud.
De warmte zou extra naar de benen afgeleid kunnen worden.Daarom ook mijn vraag of iemand er ervaring mee heeft.
Groeten,Jan
Die warmte komt zoals je zegt Jan inderdaad langs de onderbenen vrij.
Omdat ik echter steeds goede laarzen draag, ook in de zomer, heb ik daar geen last van.
De schaarse keren dat ik hier tegen zondigde, voelde ik de warmte echter goed.
Suzuki GS850G, Suzuki GSF1200N, BMW R1150GS, Yamaha FJR1300A
- Thunderace
- 125 cc
Greetings..
Heb iets gevonden voor mijn probje ivm de afgifte warmte,ni goedkoop en echt geen zicht maar t'helpt
http://www.ctasafety.nl/producten/hitte ... calor.html
ff serieus nu...mijne nieuwe Caberg Justissimo even terzijde gelegd en mijne "oude"AGV gebruikt,wel dat scheelt toch al een pak minder gebulder tijdens het rijden.
Greetzzz
Heb iets gevonden voor mijn probje ivm de afgifte warmte,ni goedkoop en echt geen zicht maar t'helpt

http://www.ctasafety.nl/producten/hitte ... calor.html
ff serieus nu...mijne nieuwe Caberg Justissimo even terzijde gelegd en mijne "oude"AGV gebruikt,wel dat scheelt toch al een pak minder gebulder tijdens het rijden.
Greetzzz