zumo en autocom verbinding

Rubriek voor alle onderwerpen met betrekking tot navigatie, GPS en gerelateerde onderwerpen.

Moderator: Abeloos

FJRrider38
1300 cc
1300 cc
Contacteer:

Bericht door FJRrider38 »

Paul schreef:Ik heb het over de Active Rider, inmiddels 3 jaar naar volle tevredenheid in gebruik.

En FJRider38 heeft het over?
Een andere intercom... :-D
"Never argue with a stupid man, he will drag you down to his level and beat you because of his experience..."
www.coppenshans.be
pnobels
Clublid
Clublid

Bericht door pnobels »

Ik had al een andere Autocom kabel voor een Streetpilot III. Die heeft ook zo'n aardlusisolator bakje ertussen.
Alleen de konnektor moet vervangen worden (de Zumo heeft een 3.5 inch terwijl de Streetpilot III een 2.5 inch heeft).
Proberen maar, zeker nu ik de Autocom prijzen vond op de duitse site... Voor de geinteresseerden :

http://www.autocom-d.de/files/Preisliste_2006.pdf

Een aardlus isolator is trouwens te vinden op :

Aardlus isolator, klikken

( Aangepast wegens te breed, In Extremo )
edje
Clublid
Clublid

Bericht door edje »

FJRmart schreef:Kabels zijn vandaag binnen bij verdeler, lang gewacht maar autocom levert ze uit

standaard kabel naar zumo met volledige functionaliteit is de part nummer 1299

de bluetooth is er ook als part nummer 1278
groet Martain
Hoi Martin,

De kabel waarover sprake hierboven (1299) is die voor de stroomvoorziening en voor de spraak, of heb je nog steeds 2 kabels naar de zumo-houder lopen??

Grtjs
:P :P :P
pnobels
Clublid
Clublid

Bericht door pnobels »

Er zijn inderdaad twee kabels die naar de Zumo lopen. Een voor de voeding die aangesloten is op je batterij. Zonder krijg je geen klank (da's ook om de pest van te krijgen als je iets wil testen). De andere gaat in de audio uitgang op de zumo richting intercom. Waar ik nog niet uit ben en nergens informatie over vind is hoe de bluetooth telefoon functie werkt? Ergens zal die microfoon ingang op de zumo er dan voor iets tussen zitten. En ik bedacht vandaag dat je daarom misschien die speciale autocom kabel van 68 euro nodig hebt...
fjrMarcel
Clublid
Clublid

Bericht door fjrMarcel »

pnobels schreef:Er zijn inderdaad twee kabels die naar de Zumo lopen. Een voor de voeding die aangesloten is op je batterij. Zonder krijg je geen klank (da's ook om de pest van te krijgen als je iets wil testen). De andere gaat in de audio uitgang op de zumo richting intercom. Waar ik nog niet uit ben en nergens informatie over vind is hoe de bluetooth telefoon functie werkt? Ergens zal die microfoon ingang op de zumo er dan voor iets tussen zitten. En ik bedacht vandaag dat je daarom misschien die speciale autocom kabel van 68 euro nodig hebt...
Volgens mijn bescheiden mening moet je naar instellingen gaan ( het sleuteltje rechts ondraan op uw scherm) dan op bleutooth drukken en deze activeren. Daarna moet je de bleutooth op je gsm activeren en klaar is kees. U krijgt daar nog een bevestiging van op uw zumo scherm.
Eenmaal klaar krijgt ge een telefoontje te zien onderaan uw scherm op drukken en alles staat er voor u. Hopelijk bent u hier mee geholpen.
AfbeeldingAfbeelding
Hou het veilig en tot voorbij den bocht!!
The Boss, kwam zag en overwon!!
pnobels
Clublid
Clublid

Bericht door pnobels »

fjrMarcel schreef:
pnobels schreef:Er zijn inderdaad twee kabels die naar de Zumo lopen. Een voor de voeding die aangesloten is op je batterij. Zonder krijg je geen klank (da's ook om de pest van te krijgen als je iets wil testen). De andere gaat in de audio uitgang op de zumo richting intercom. Waar ik nog niet uit ben en nergens informatie over vind is hoe de bluetooth telefoon functie werkt? Ergens zal die microfoon ingang op de zumo er dan voor iets tussen zitten. En ik bedacht vandaag dat je daarom misschien die speciale autocom kabel van 68 euro nodig hebt...
Volgens mijn bescheiden mening moet je naar instellingen gaan ( het sleuteltje rechts ondraan op uw scherm) dan op bleutooth drukken en deze activeren. Daarna moet je de bleutooth op je gsm activeren en klaar is kees. U krijgt daar nog een bevestiging van op uw zumo scherm.
Eenmaal klaar krijgt ge een telefoontje te zien onderaan uw scherm op drukken en alles staat er voor u. Hopelijk bent u hier mee geholpen.
Ja dat klopt. En dat werkt ook perfekt. Maar het geluid gaat dus in volgende richting : Nokia -> bluetooth -> Zumo -> Zumo audio out -> kabel Autocom -> Autocom phone -> Autocom -> Autocom helmaansluiting-> helm... Omgekeerd moet ik ook kunnen praten naar mijn Nokia. En gaat dit dus als volgt : helm -> Autocom helmaansluiting -> Autocom -> Autocom phone -> kabel Autocom -> Zumo microphone in -> Zumo -> bluetooth -> Nokia.

In het geval je over een bluetooth headset in de helm beschikt, zal het pairen inderdaad via de Zumo gebeuren en heb je geen kabelsalade.
edje
Clublid
Clublid

Bericht door edje »

Ikke nog eens...

Ik heb gezien dat de voedingsstekker op de motorhouder een 4-pins uitvoering heeft. 2 Voor de + en - van de batterij. Weet er soms iemand of de andere 2 eventueel voor de audio zijn? Mijne maat heeft een 2720 en daar is de voedingsdraad met 4 uitgangen. 2 Voor de batterij en 2 voor de audio. Ik wil dit graag weten omdat ik, naar zijn voorbeeld een extra stekker tussen de draad wil zetten om zo, wanneer ik de houder verwijder, de draden eveneens mee weg zijn. Bijkomend voordeel is dat ge niet moet zitten prutsen om de voedingsdraad uit de motorhouder te verwijderen
Bij mijne maat is met hetzelfde doel gewoon een inbouwstekker in de topkuip gemonteerd.

Grtjs
FJRrider38
1300 cc
1300 cc
Contacteer:

Je kan een stekker monteren tussen die kabel. Er lopen maar 2 draden door de kabel 1x plus en 1 x min.
Er zitten geen audiokabels in de voedingskabel.
Audio kan je alleen links op de houder aansluiten.
1x 3,5mm jack voor de audio en 1x2,5mm jack voor de micro.
Ik heb ondertussen mijn zumo met succes gekoppeld aan mijn intercom met alle nodige functies zijnde
Intercom, audio (MP3), telefoon, PMR, Navigatie
Wat moet een mens nog meer.
PS: Ik heb geen autocom maar een IMC MIP-200.
:-D

@edje
Ik heb ook een stekker ingebouwd in mijn kuip voor het snel kunnen verwijderen van de motormount en om mijn optimate te kunnen aansluiten.
Voor mij de beste optie. Ergens toekomen, vleugelmoer los stekker deruit en weg is zumo met motormount en alles.

Greetz,

Hans
Laatst gewijzigd door FJRrider38 op 09 apr 2007, 11:37, 1 keer totaal gewijzigd.
"Never argue with a stupid man, he will drag you down to his level and beat you because of his experience..."
www.coppenshans.be
FJRrider38
1300 cc
1300 cc
Contacteer:

Deleted :-)
www.coppenshans.be
edje
Clublid
Clublid

Bericht door edje »

Awel zie Hans, dat is nu ook mijn bedoeling. Maar dan zit ik nog steeds met 2 stekkers en 2 draden. Dat probeer ik te vermijden. :?
Ik vermoede dat er slechts 2 kabels in de originele zaten, maar ik dacht dat er mischien in optie ergens een ander kabel te verkrijgen is. Waarom dienen anders de 2 niet gebruikte contacten?? :shock:

Toedeloe
(ik ga alleszins uw configuratie met veel belangstelling bekijken :D )

Grtjs
fjrMarcel
Clublid
Clublid

Bericht door fjrMarcel »

Jo demannen,
Viola, een verloopstekkertje van 2,5 naar 3,5 en de autocom werkt samen met de zumo.
Prijs 1,5 euro.
AfbeeldingAfbeelding
Hou het veilig en tot voorbij den bocht!!
The Boss, kwam zag en overwon!!
breydels
50 cc
50 cc

Bericht door breydels »

Ik heb zelf een zumo gekoppeld aan de intercom van autocom pro rider sport en dit via een speciale kabel die mij ook toelaat om te antxwoorden via gsm. Ik heb perfecte dienstverlening ondervonden bij GSM motorpaleis te Beringen.

Wat ik wel ondervond is dat het geluid zelfs op 100 % niet echt bevredigend is zeker niet wat de MP3 speler betreft.
Weet iemand, buiten het feit van de fjr die nogal wat last heeft van turbulentes met het te lage scherm, een oplossing zoals een versterkertje of zoiets.
Paul
75 cc
75 cc

Bericht door Paul »

Op het nederlandse gps forum zijn versterkte bestanden te downloaden voor de stem van claire en de normale stem.
Met mp3gain (gratis te downloaden van internet, kun je je mp3 bestanden zonder vervorming software matig versterken.
Spy Fox
75 cc
75 cc
Contacteer:

Bericht door Spy Fox »

Na dit alles te lezen, heb ik dan toch de knoop doorgehakt en me een Zumo 550 aangekocht :lol:

voor het monteren op de moto heb ik voor het origineele part van Yamaha gekozen, dit geeft als voordeel een vaste montage, dus zonder sleutelen haal je gps voet er niet meer af.

De kabel voor de verbinding van mijn autocom en de zumo echter schijnt een probleem te zijn.
Overal hoor ik het zelfde, en ik heb verschillende dealers afgereden... enkel nog op bestelling en dit met waarschijnlijk een aantal weken vertraging. :cry:
Don*t dream your life but live your dreams!
edje
Clublid
Clublid

Bericht door edje »

Ik heb de mijne besteld bij
GTV
Gentsesteenweg 125
8530 Harelbeke
info@gtv.be

Tel
056/730 730

Maandagmiddag per mail besteld woensdag avond geleverd
Prijs 83 Euro(15 euro voor de expressdienst)
Daarstraks aangesloten en hij werkt, altans statisch. Het volume is te regelen. Moet hem nog wel rijdend uittesten.

Er schijnen "slechte" kabels op de markt waarbij er problemen zouden zijn met het volume. Deze lijkt mij ok

Grtjs
Spy Fox
75 cc
75 cc
Contacteer:

Bericht door Spy Fox »

kabeltje gevonden bij GTV

Ondertussen alles geinstaleerd, en getest.

Perfecto :lol:
Don*t dream your life but live your dreams!
edje
Clublid
Clublid

Bericht door edje »

:thumbright: :thumbleft:

pnobels
Clublid
Clublid

Bericht door pnobels »

Net ook bij GTV het (laatste) Autocom kabeltje type 1300 gaan halen. Na drie maanden wachten bij Vanroosbroeck was ik het beu. Bij Moto 2000 waren ze trouwens ook niet te krijgen... Kostprijs : 68 euro.
FiJaRo
75 cc
75 cc

Bericht door FiJaRo »

Kabeltje no. 1300 nu ook bij mij geinstalleerd (besteld midden Mei). Audio-volume is bedroevend laag (zelfs m?t alle Zumo volume instellingen op maximum), ?n het stereo effect van het audio-signaal is weg omdat in het doosje het linker- en rechterkanaal samengemengd worden n?t voor de scheidingstrafo (Ik heb het doosje opengeschroefd, en ken genoeg van electronica om te begrijpen wat ik in het dooske zie).

Ik kan muziek-volume en -kwaliteit makkelijk vergelijken, want ik heb ook radio & CD-MP3 speler aan boord. Die speelt perfect (op de kwaliteit van de helm-luidsprekers na - maar da's dan weer een ander verhaal).

Ook zowel spreek-volume als luister-volume van de mobilofoon-via-Bluetooth is zowaar nog slechter, maar daar ga ik nog geen straffe uitspraken over doen want mijn microfoon is niet ideaal gepositioneerd (eerst nog wat aan sleutelen).

Het volume-niveau van MP3 files opkrikken met MP3Gain, levert ofwel te weinig verbetering op om ?cht hoorbaar te zijn, of levert een zodanige oversturing van het signaal op (m.a.w. verslechterende muziek-kwaliteit), dat ik er zenuwachtig van wordt. Dus ook geen oplossing.

Om Claire wa meer volume te geven, heb ik een versterkte .vpm file moeten downloaden van de Nederlandse FJR collega's. Claire spreekt nu wat volumineuzer tegen me, maar het zou voor mij nog meer mogen zijn.

Conclusie : ik ben hier NIET tevreden over (w?l over de Zumo op zich trouwens), en het verbaast mij dat - gezien toch wel veel klachten hierover op verschillende websites (ook internationaal) - noch Autocom, noch Garmin hierop reageren. Zeker van Autocom zou er een reactie mogen komen, vind ik ! Van een kabeltje van EUR 68 verwacht ik de beste kwaliteit !

In afwachting daarvan, iemand nog brilliante idee?n hieromtrent ?

FiJaRo
Het Verlangen zó groot ... vertrekken de enige optie ...
edje
Clublid
Clublid

Bericht door edje »

Hoi FiJaRo

Ik weet dat er bepaalde problemen waren met het aansluitkabeltje. Ik heb echter geen enkel probleem met het volume. Ook de muziek van de MP3 is zeker luid genoeg. Hij staat meestal op 80% tov Claire, anders staat de muziek te luid.
Ik weet niet of jij het weet maar je kan het algemene volume van de Zumo ook nog regelen. Ik dacht enkel waneer hij in een houder zit.
Ja drukt op de knop links onder op de Zumo en dan verschijnt er rechts in beeld een regeling. Middels de + en - knoppen kan je zo het algemene volume opkrikken of verminderen. Is het misschien niet mogelijk dat ze je een "oude" kabel hebben verkocht? Daar waren die problemen mee zoals jij ze omschrijft.
Bij mij zijn de 2 kabeltjes appart van aan de houder tot aan het bijgeleverde "doosje"(scheidingstrafo?) Van daar gaat er 1 kabeltje naar mijn autocomsysteem. Volgens mijn handleiding moet dit aangesloten worden op de AUX2. Ik weet niet welk intercomsysteem u hebt maar misschien zit hier ook iets in?
Ook stereo is bij mij geen probleem.

Heb net even nageken. Bij mij is dat part no 1299...

Grtjs
Gesloten