Den boete,
ge hebt gelijk, ik mag er ook niet aan denken hoeveel erger de kwetsuren hadden geweest als ik geen goede beschermende kledij aanhad. En zoals altijd zit een ongeluk in een klein hoekske.
3 weken geleden reed ik (met priv?chauffeur

) op de E17 van Antwerpen naar Gent. We namen de afrit "Haasdonk" .
Toen we bijna einde afrit waren, zagen we plots, een tiental meter voor ons, een R1zwaar in de remmen gaan (waarom weten we niet) en de rijder ging overkop, met motor en al.
Mijn vrouwtje heeft onmiddelijk onze wagen opzij gezet en we zijn hulp gaan bieden aan het slachtoffer, zijnde de hulpdiensten verwittigen en het slachtoffer bijstaan tot de bevoegde diensten er waren.
Eerste vaststelling was (motorrijder reed met lederen vest en jeansbroek), dat hij zware schaafkwetsuren had aan knie?n en zijkant benen, met het nodige bloed. En zijn sleutelbeen was waarschijnlijk ook gebroken. Met een goede beschermbroek had hij die pijnlijke schaafwonden niet gehad of hadden ze veel minder erg geweest.
Ik heb vroeger dikwijls gezweet (en gevloekt

) in mijn pak als het zomerse temperaturen waren, maar nooit zal ik zonder deze beschermkledij rijden, daar ben ik van overtuigd.
Ik krijg steeds kippevel als ik er zie rijden met enkel een t-shirt, short en sandalen aan. Of de rijder in beschermpak en de duo in een kort rokske en een bloesje zonder mouwen.
Greetz,
Serge