de Tour & FJR

Cafepraat, fun ,nieuwe mopjes gewoon puur amusement

Moderator: Abeloos

Gesloten
den R1 zot
Clublid
Clublid

de Tour & FJR

Bericht door den R1 zot »

Hallo,

Effe melden... daarstraks de eerste beelden gezien van de tour de France...

En wa blijkt.... nen FJR in de gracht! :shock:
Ik weet dat de FJR het slagschip is van Yamaha.. maar euh.... da's nie leterlijk h?. :oops:

Bij deze een topic over de FJR in de Tour. ? voila. :wink:
Afbeelding
fjrMarcel
Clublid
Clublid

Bericht door fjrMarcel »

Ja Johnny ik heb het ook gezien, maar het was wel een frans zwaantje dat er mee reed :D :shock: :wink:
Kreeg waarschijnlijk goesting in een verfrissing :D :D :D
AfbeeldingAfbeelding
Hou het veilig en tot voorbij den bocht!!
The Boss, kwam zag en overwon!!
FJbaRt
1300 cc
1300 cc

Bericht door FJbaRt »

Om dezen topic maar meteen een beetje te illustreren :wink: :
Afbeelding
Afbeelding
Maar toch ook een serieuze publiciteitscampagne voor de concurrentie :
Afbeelding
Er rijden tegenwoordig al evenveel motoren als renners mee :
Afbeelding

Groetjes,

Bart
MIJN THUIS IS WAAR MIJN FJR STAAT.
MANNEN WETEN WAAROM.
Julle
Clublid
Clublid

Bericht door Julle »

Op de derde foto bolt al een nieuwe GTR en geen FJR he mannen

Julle
Bertus op zin Norton, Tinus op de BSA, ik op de FJR
Byways are more attractive than highways
FJbaRt
1300 cc
1300 cc

Bericht door FJbaRt »

Julle,

Lees ook eens de tekst boven de foto :glasses2: .
Die mannen van Kawasaki gebruiken de tour als lanceerplatform voor hun nieuwe GTR. Serieuse reclamecampagne als je het mij vraagt.
Maar er rijden nog altijd meer FJR's mee. :D

Groetjes,

Bart
MIJN THUIS IS WAAR MIJN FJR STAAT.
MANNEN WETEN WAAROM.
In Extremo
1300 cc
1300 cc
Contacteer:

Bericht door In Extremo »

Euh,

Kawasaki sponsort de tour al jaren lang, voor zo lang als ik mij kan herinneren en steeds met GTR's.
Dus eigenlijk niets nieuws onder de zon. 8)

Het enige wat verandert is dat er minder zwaantjes met BMW's rondrijden, maar met betere FJR's.

Groetjes,
Michel

* There are no strangers,
* Just friends who have never met !

* You might as well live before you die !
Snorry
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Snorry »

Die belgische en franse "voorbeeldrijders" doen het wel ZONDER handschoenen.......

FOEI......FOEI.....FOEI :!: :!: :!:

Mvg,
Snorry
Op rechte stukken rijden andere misschien sneller
buske1300
75 cc
75 cc

Bericht door buske1300 »

Snorry schreef:Die belgische en franse "voorbeeldrijders" doen het wel ZONDER handschoenen.......

FOEI......FOEI.....FOEI :!: :!: :!:

Mvg,
Snorry
Jeb,daar kan ik mij ook aan ergeren.Verder moet iedereen op en top beschermende kledij dragen en die pipo's rijden in de zomer in korte mouwen en in balletpakbroekskes rond :?
Dat rechts manivelleke bijt niet zenne,gaassss
fjrMarcel
Clublid
Clublid

Bericht door fjrMarcel »

Ik geloof niet dat het in Frankrijk verplicht is beschermende kledij te dragen, maar eigenlijk heeft u wel gelijk.
Hebben ze niet een voorbeeld functie?
Maar eigenlijk moet iedereen dat voor zijn eigen uitmaken of niet, staat motorrijden niet voor een beetje voor vrijheid of niet ?
AfbeeldingAfbeelding
Den Boete
Clublid
Clublid

Bericht door Den Boete »

Je hebt gelijk Marcel, motorrijden is een stuk vrijheid.

Wel vind ik dat de gemotoriseerde politie moet verplicht worden om beschermende uitrusting te dragen, ALTIJD.
Als ze vallen, draait de ganse gemeenschap tenslotte op voor de kosten, zowel materieel als menselijk leed.

Voor diegenen die zonder bescherming rijden : ik ben eens aan 80 km/u onderuit gegaan.
Ik ben tientallen meters verder geschoven, dankzij mijn beschermkledij kwam ik er met enkele kneuzingen van af.
Voor mij is dat argument doorslaggevend, want ik mag er niet aan denken hoe ik er zou uitzien mocht dat gebeurd zijn zonder beschermkledij.
En voorzichtig zijn is niet genoeg, zie maar wat ze Serge hebben aangedaan !
Suzuki GS850G, Suzuki GSF1200N, BMW R1150GS, Yamaha FJR1300A
dartagnan
1300 cc
1300 cc

Bericht door dartagnan »

Den boete,

ge hebt gelijk, ik mag er ook niet aan denken hoeveel erger de kwetsuren hadden geweest als ik geen goede beschermende kledij aanhad. En zoals altijd zit een ongeluk in een klein hoekske.

3 weken geleden reed ik (met priv?chauffeur :wink: ) op de E17 van Antwerpen naar Gent. We namen de afrit "Haasdonk" .
Toen we bijna einde afrit waren, zagen we plots, een tiental meter voor ons, een R1zwaar in de remmen gaan (waarom weten we niet) en de rijder ging overkop, met motor en al.
Mijn vrouwtje heeft onmiddelijk onze wagen opzij gezet en we zijn hulp gaan bieden aan het slachtoffer, zijnde de hulpdiensten verwittigen en het slachtoffer bijstaan tot de bevoegde diensten er waren.

Eerste vaststelling was (motorrijder reed met lederen vest en jeansbroek), dat hij zware schaafkwetsuren had aan knie?n en zijkant benen, met het nodige bloed. En zijn sleutelbeen was waarschijnlijk ook gebroken. Met een goede beschermbroek had hij die pijnlijke schaafwonden niet gehad of hadden ze veel minder erg geweest.

Ik heb vroeger dikwijls gezweet (en gevloekt :oops: ) in mijn pak als het zomerse temperaturen waren, maar nooit zal ik zonder deze beschermkledij rijden, daar ben ik van overtuigd.

Ik krijg steeds kippevel als ik er zie rijden met enkel een t-shirt, short en sandalen aan. Of de rijder in beschermpak en de duo in een kort rokske en een bloesje zonder mouwen.:x :x :x

Greetz,

Serge
één van de vier, dartagnan
pnobels
Clublid
Clublid

Bericht door pnobels »

Tja, ik stond daarnet ook net naast een R1 met achterop een juffrouwke met naaldhakjes en minirokje. Ze keken nogal vreemd naar mij. Waarschijnlijk dachten ze : die zot met al zijn beschermende kledij... Ik dacht er het mijne van :D
fjrMarcel
Clublid
Clublid

Bericht door fjrMarcel »

dartagnan schreef:Den boete,

ge hebt gelijk, ik mag er ook niet aan denken hoeveel erger de kwetsuren hadden geweest als ik geen goede beschermende kledij aanhad. En zoals altijd zit een ongeluk in een klein hoekske.

3 weken geleden reed ik (met priv?chauffeur :wink: ) op de E17 van Antwerpen naar Gent. We namen de afrit "Haasdonk" .
Toen we bijna einde afrit waren, zagen we plots, een tiental meter voor ons, een R1zwaar in de remmen gaan (waarom weten we niet) en de rijder ging overkop, met motor en al.
Mijn vrouwtje heeft onmiddelijk onze wagen opzij gezet en we zijn hulp gaan bieden aan het slachtoffer, zijnde de hulpdiensten verwittigen en het slachtoffer bijstaan tot de bevoegde diensten er waren.

Eerste vaststelling was (motorrijder reed met lederen vest en jeansbroek), dat hij zware schaafkwetsuren had aan knie?n en zijkant benen, met het nodige bloed. En zijn sleutelbeen was waarschijnlijk ook gebroken. Met een goede beschermbroek had hij die pijnlijke schaafwonden niet gehad of hadden ze veel minder erg geweest.

Ik heb vroeger dikwijls gezweet (en gevloekt :oops: ) in mijn pak als het zomerse temperaturen waren, maar nooit zal ik zonder deze beschermkledij rijden, daar ben ik van overtuigd.

Ik krijg steeds kippevel als ik er zie rijden met enkel een t-shirt, short en sandalen aan. Of de rijder in beschermpak en de duo in een kort rokske en een bloesje zonder mouwen.:x :x :x

Greetz,

Serge
Dat laatste is toch leuker om naar te kijken :D :D :D :oops: :wink:
AfbeeldingAfbeelding
PC800
1300 cc
1300 cc

Bericht door PC800 »

fjrMarcel schreef:
- schreef: ......................................................

Dat laatste is toch leuker om naar te kijken :D :D :D :oops: :wink:
zoiets als dit

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

CU Ruud
Groeten Ruud
WEES JEZELF, ER ZIJN AL ZOVEEL ANDEREN.
fjrMarcel
Clublid
Clublid

Bericht door fjrMarcel »

Ja Ruud dit bedoelde ik :D :shock: :D :D :wink:
AfbeeldingAfbeelding
Gesloten