Even ter info, mijne collega en ikzelf zijn denk ik de oorzaak van de blokkade.
Uitleg : Vorig jaar allebei nieuwe model 2006 aangeschaft, m?t originele Yamaha-topcase.
Topcase van geen van beide is ooit overladen geweest.
Na een 4-tal maanden stelde mijn collega Bert vast dat er onderaan zijn topkoffer, rondom het bevestigingssysteem dat de koffer vastklikt aan de draagplaat, een scheur is ontstaan in het plastic.
Wanneer ik de mijne check stel ik tot mijn grote verbazing een volledig identieke

scheur vast.
Contact opgenomen met dealer MTS Verlinden, die ons adviseert beide koffers onmiddellijk binnen te brengen.
Wij daarnaartoe na de dagtaak : blijkt dat bij aankomst bij Bert het bevestigingssysteem vrijwel volledig uit de topkoffer is gescheurd.
Had ie nog 2 kilometer verdergereden lag 'm er waarchijnlijk af ...
Bij MTS Verlinden hebben ze onmiddellijk actie genomen en hieropvolgend is er een Yamaha-topmanager (ne Japanner

jaja) bij hen over de vloer geweest. Bart Verlinden is zelfs op vraag van die persoon en samen met hem onze (overigens totaal verschillende) dagelijkse reisweg van en naar het werk komen verkennen.
Het probleem interesseerde de Japanner in hoge mate, omdat er opeens 2 volledig identieke voorvallen op hetzelfde moment uit de lucht kwamen vallen in dezelfde omgeving

.
Resultaat is dat tot nader order geen FJR-topcases meer worden geleverd.
Blijkbaar is men nu tot op het bot aan het uitzoeken waar het probleem zit en zolang er geen 100%-oplossing uit de bus komt worden er geen risico's meer genomen.
Laat ons hopen dat die oplossing er zo snel mogelijk aankomt.
Mijn madam en Ik hebben dit jaar een moto-vakantie in Zwitserland geboekt, dus ik heb die topkoffer wel degelijk nodig

...
Francis