leveringstermijn topkoffer

Hier kan je terecht voor alle topics omtrent toebehoren, accesoires. Heb je vragen of nieuwe ontdekkingen, laat het onder deze rubriek na

Moderator: Abeloos

Gesloten
FJRudi
500 cc
500 cc
Contacteer:

leveringstermijn topkoffer

Bericht door FJRudi »

hey mannen,

ik heb bij m'n onafhankelijke onderhoudsman een paar maanden geleden een originele topkoffer besteld voor m'n :fjr: 2005FJR.
Maar ben nog steeds in "blijde verwachting", er schijnt namelijk een probleem te zijn met de bevestigingsplaat die zou afscheuren.
Weten jullie hier iets van? Vind het nogal ambetant om een dealer hiervoor lastig te vallen, maar mijn madam wordt wat ongeduldig. Dat zal met het mooie weer van de voorbije dagen te maken hebben :D

cu on the road
Rudi
Honda NTV650 01 Honda Deauville 02 FJR1300A 06
N51 13.320 E4 15.336 Zumo 550
iedereen is van de wereld en de wereld is van iedereen (Thé Lau)
Marcusaurelius
75 cc
75 cc

Re: leveringstermijn topkoffer

Bericht door Marcusaurelius »

FJRudi schreef:hey mannen,

ik heb bij m'n onafhankelijke onderhoudsman een paar maanden geleden een originele topkoffer besteld voor m'n :fjr: 2005FJR.
Maar ben nog steeds in "blijde verwachting", er schijnt namelijk een probleem te zijn met de bevestigingsplaat die zou afscheuren.
Weten jullie hier iets van? Vind het nogal ambetant om een dealer hiervoor lastig te vallen, maar mijn madam wordt wat ongeduldig. Dat zal met het mooie weer van de voorbije dagen te maken hebben :D

cu on the road
Rudi

Naar verluidt zijn er inderdaad problemen en worden alle bestellingen ingehouden tot er zekerheid is omtrent de oorzaak van het loskomen. Als het juist is zou zelfs iemand van de fabriek zijn afgekomen om het probleem te bestuderen. Typisch Belgisch??
Uw madam ongeduldig?? Als ze je nu eens extra goed vastpakt, dan denk ik niet dat ze er even gemakkelijk zal afvliegen. Maar of ze dat zo grondig zouden onderzoeken, dat weet ik niet.
Het geluk is aan de tevredenen (Aristoteles)
Francis C
50 cc
50 cc

Bericht door Francis C »

Even ter info, mijne collega en ikzelf zijn denk ik de oorzaak van de blokkade.

Uitleg : Vorig jaar allebei nieuwe model 2006 aangeschaft, m?t originele Yamaha-topcase. :)
Topcase van geen van beide is ooit overladen geweest.
Na een 4-tal maanden stelde mijn collega Bert vast dat er onderaan zijn topkoffer, rondom het bevestigingssysteem dat de koffer vastklikt aan de draagplaat, een scheur is ontstaan in het plastic. :?
Wanneer ik de mijne check stel ik tot mijn grote verbazing een volledig identieke :!: scheur vast. :cry:
Contact opgenomen met dealer MTS Verlinden, die ons adviseert beide koffers onmiddellijk binnen te brengen.
Wij daarnaartoe na de dagtaak : blijkt dat bij aankomst bij Bert het bevestigingssysteem vrijwel volledig uit de topkoffer is gescheurd. :o
Had ie nog 2 kilometer verdergereden lag 'm er waarchijnlijk af ... :!: :!: :!:
Bij MTS Verlinden hebben ze onmiddellijk actie genomen en hieropvolgend is er een Yamaha-topmanager (ne Japanner :laughing6: jaja) bij hen over de vloer geweest. Bart Verlinden is zelfs op vraag van die persoon en samen met hem onze (overigens totaal verschillende) dagelijkse reisweg van en naar het werk komen verkennen.
Het probleem interesseerde de Japanner in hoge mate, omdat er opeens 2 volledig identieke voorvallen op hetzelfde moment uit de lucht kwamen vallen in dezelfde omgeving :laughing6:.
Resultaat is dat tot nader order geen FJR-topcases meer worden geleverd.
Blijkbaar is men nu tot op het bot aan het uitzoeken waar het probleem zit en zolang er geen 100%-oplossing uit de bus komt worden er geen risico's meer genomen.
Laat ons hopen dat die oplossing er zo snel mogelijk aankomt.
Mijn madam en Ik hebben dit jaar een moto-vakantie in Zwitserland geboekt, dus ik heb die topkoffer wel degelijk nodig :D ...

Francis
Freedom & Music
jacky
Clublid
Clublid

Bericht door jacky »

Hetzelfde voorgehad met de topkoffer model 2006,eerst was de dichting die op de topkoffer en tussen de draagstoel verdwenen .Na deze te hebben vernieuwd op eigen kosten ongeveer 2maanden later bleek er veel speling te zijn op de koffer ,gemeld door de duo . Ja inderdaad bleek er een scheur te zijn rond de kliksysteem dat de draagstoel met de koffer verbind.Daeler heeft gans het onderstuk van de koffer vernieuwd in garantie en is terug vast tot nu toe .Ik blijf kijken met argus ogen.Groeten jacky
FJRudi
500 cc
500 cc
Contacteer:

Bericht door FJRudi »

Francis C schreef:Even ter info, mijne collega en ikzelf zijn denk ik de oorzaak van de blokkade.
niet schuldig voelen hoor :lol:
Liever nog ff wachten op een beter product dan kan ik met een gerust gevoel toeren. Ons madam moet maar wat meer geduld hebben :D

Rudi
FJRudi
500 cc
500 cc
Contacteer:

Bericht door FJRudi »

nieuwe leveringen zijn blijkbaar binnen, topcase staat erop.
Blijf het niet mooi vinden, maar na een ritje vandaag met ons madam en een positieve ervaring toch een goed gevoel bij.

cu
Rudi
jacky
Clublid
Clublid

Bericht door jacky »

Er is terug speling ontstaan tussen de topkoffer en de montage plaat .Heeft het nu te maken met extreme warmte dat het materiaal te zacht wordt weet ik niet maar er is een nieuwe montage plaat uit, die in garantie zal vervangen worden .We zullen zien ? Groeten Jacky
philip
50 cc
50 cc

topkoffer

Bericht door philip »

hallo iedereen,
ik ben nog maar 3 maand fjr rijder en dat bevalt mij pima.Nu las ik op dit forum over de problemen met de topkoffer.Zijn die ondertussen al opgelost?Ik ben namelijk ook van plan er een aan te schaffen,ander wacht ik wel tot ze in orde zijn.
Julle
Clublid
Clublid

Bericht door Julle »

Philip
Om eerlijk te zijn denk ik dat je beter bent met een Givi rek en koffer. Is steviger, goedkoper en er kunnen desgewenst 2 helmen in

Julle
Bertus op zin Norton, Tinus op de BSA, ik op de FJR
Byways are more attractive than highways
jacky
Clublid
Clublid

Bericht door jacky »

De originele topkoffer is nu uitgerust met een inox plaat aan de onderkant en tot nu is dit een prima oplossing.Probleem in garantie opgelost .
In deze koffer kunnen geen twee helmen in maar bij de helm kan mij vest nog bij.Hij is een stuk dieper maar dan ook weer duurder.Tis kiezen.Groeten Jacky
Lucvh
Clublid
Clublid

Bericht door Lucvh »

Heb bij aanschaf van Fjr ook naar een topkoffer uitgekeken.
Yamaha koffer valt mij iets te klein uit en was (is) schandalig duur (850?)
Heb dan bij Rad een aangepast rek (135?) en een zwarte niet gelakte topkoffer 45l (199?) van Givi aangeschaft.
Deksel van topkoffer laten spuiten in kleur van motor (104?)
Totaal kostenplaatje: 438? + een beetje tijd die ik nodig had om het origineel rek te vervangen door dit van Rad.

Groetjes Luc
Je moet weten wat je zegt, maar niet altijd zeggen wat je weet.
icterken
50 cc
50 cc

Bericht door icterken »

eens kijken naar deze oplossing, http://www.mo-tech.de/produkt/index.php ... rken_id=74 hoef je origneel rek niet te vervangen
In Extremo
1300 cc
1300 cc
Contacteer:

Bericht door In Extremo »

Ik heb die van Hein-Gericke gebruikt, de FiveStar-drager.
Voordeel, geen gaten moeten boren.

Groetjes,
Michel

* There are no strangers,
* Just friends who have never met !

* You might as well live before you die !
Gesloten