Is er een van ulder FJR'n al op de vermogenbank geweest ?
Moderator: Abeloos
Is er een van ulder FJR'n al op de vermogenbank geweest ?
Na 40.000Km bij eerste groot onderhoud, mijn FJR op Full-Power laten zetten.
Bij deze meting bleek mijn moteurke 152Pk (krukas)uit te braken bij 7700tr/min.
Hebben jullie ook metingen ?
Bij deze meting bleek mijn moteurke 152Pk (krukas)uit te braken bij 7700tr/min.
Hebben jullie ook metingen ?
[color=darkred]Ik had afgesproken met mijn dealer dat bij zijn eerste groot onderhoud de omzet zou plaatshebben, kosteloos.
De DCI geeft ook een aanpassing gekregen.
Er wordt gezegd dat er geen verschil is onder de 5000 tr/min.
Ik vind dat er wel degelijk een verschil is ook onder de 5000tr/min.
Het is alsof hij minder moeite moet doen[/color] :shock:
De DCI geeft ook een aanpassing gekregen.
Er wordt gezegd dat er geen verschil is onder de 5000 tr/min.
Ik vind dat er wel degelijk een verschil is ook onder de 5000tr/min.
Het is alsof hij minder moeite moet doen[/color] :shock:
Als ik me niet vergis zijn de reducties die het vermogen beperken in metaal en die kan je wel uitslijpen, zagen of wat dan ook maar ??n stukje metaal volstaat om je beste maat naar de vaantjes te helpen (4 nieuwe rubbers kosten zoals El Staff schrijft rond de 50?) Aan jou de keuze.Peet schreef:...of je snijd het te veel aan rubber er gewoon uit met een Stanley mes ... en dat kost niets (als je het zelf doet)
Julle
Bertus op zin Norton, Tinus op de BSA, ik op de FJR
Byways are more attractive than highways
Op de nieuwe modellen is het wel degelijk nodig om de bedrading te wijzigen, ik heb een 2006, en daar is de bedrading aangepast.Peet schreef:Bedrading moest inderdaad gewijzigd worden op de oudere modellen, maar zou niet meer nodig zijn bij de latere modellen. ...of weet jij er meer van ? Dan wil ik er hier heel graag meer over lezen !
Het zijn geen grote wijzigingen, elke knutselaar speelt dit in een uurtje klaar.
Door de wijziging grijpt de toerentalbegrenzer wat later in, en zoals je weet zit het topvermogen in de hoogste toerentallen.
Suzuki GS850G, Suzuki GSF1200N, BMW R1150GS, Yamaha FJR1300A
Ik was er zelf bij toen de redukties uit mijn FJR gesneden werden bij mijn dealer en het was wel degelijk in rubber. Dat van dat metaal en uitfrezen en motor naar de vaanjes zijn maar "verhaaltjes"
Als die bedrading enkel de begrenzing van het toerental verhoogd dan hoeft dit niet voor mij, allles boven 7000 toeren vind ik wat te veel van goede, maar da's persoonlijk natuurlijk;
Als die bedrading enkel de begrenzing van het toerental verhoogd dan hoeft dit niet voor mij, allles boven 7000 toeren vind ik wat te veel van goede, maar da's persoonlijk natuurlijk;
Verhaaltjes? zoals ik boven al schreef aan jou de keuzePeet schreef:Ik was er zelf bij toen de redukties uit mijn FJR gesneden werden bij mijn dealer en het was wel degelijk in rubber. Dat van dat metaal en uitfrezen en motor naar de vaanjes zijn maar "verhaaltjes"
;
Julle
Bertus op zin Norton, Tinus op de BSA, ik op de FJR
- Firefighter
- 75 cc
- Contacteer:
Toen ik mijn nieuwe FJR kocht in 2006, werd hij na 1000 Km omgezet naar Full Power.
Ook mijn inlaatrubbers werden uitgefreesd, maar had betaald voor nieuwe.
(Achteraf pas ontdekt)
Aan de bekabeling werd niets gedaan. Nu mijn dealer gestopt is met Yamaha, ga ik op onderhoud
bij F&J en deze stelde me zelf voor om de ombouw te controleren. En met als resultaat
dat er wel degelijk een aanpassing aan de bekabeling moet gebeuren.
Ze hebben me dat daar degelijk gemaakt nu, en nu voel je het serieus, ook onder de 5000 tr/min.
Ook het verbruik is enigzins gedaald na de juiste ombouw.
Ook mijn inlaatrubbers werden uitgefreesd, maar had betaald voor nieuwe.

Aan de bekabeling werd niets gedaan. Nu mijn dealer gestopt is met Yamaha, ga ik op onderhoud
bij F&J en deze stelde me zelf voor om de ombouw te controleren. En met als resultaat
Ze hebben me dat daar degelijk gemaakt nu, en nu voel je het serieus, ook onder de 5000 tr/min.
Ik vraag me af hoeveel ze er zo liggen gehad hebben... Ik heb ook fors moeten dokken om die aanpassing te laten uitvoeren ... en voelde geen verschil... Misschien moeten de wijzigingen eens duidelijk gepubliceerd worden, zodanig dat iedereen dat zelf kan kontroleren...?Firefighter schreef:Toen ik mijn nieuwe FJR kocht in 2006, werd hij na 1000 Km omgezet naar Full Power.
Ook mijn inlaatrubbers werden uitgefreesd, maar had betaald voor nieuwe.(Achteraf pas ontdekt)
De bedrading kontroleren kan elke doe het zelver, achter het linker zijpaneel , daar zit een grote stekkerverbinding.
Voor de omzetting naar vol vermogen moet daar een draad worden doorgeknipt, het ene eindje wordt afge?soleerd, terwijl het andere verbonden wordt met een andere draad.
Zo een ingreep is gemakkelijk te kontroleren.
De inlaatrubbers daarentegen, daar begin je als leek best niet zelf aan, je kan echter wel wachten en tijdens een onderhoud aan de dealer vragen of hij dit voor jou wil nazien.
Ikzelf heb mijn 98 PK inlaten nog liggen, in geval van nood (technische keuring of zo) kan ik de mijne terug op 98 paardekens zetten.
Als ik de zaak nog eens openzwier, zal ik wat foto's maken en op 't forum plaatsen + de nummers en kleuren van de kablagewijziging opschrijven, dan is de zaak voor iedereen klaar.
Voor de omzetting naar vol vermogen moet daar een draad worden doorgeknipt, het ene eindje wordt afge?soleerd, terwijl het andere verbonden wordt met een andere draad.
Zo een ingreep is gemakkelijk te kontroleren.
De inlaatrubbers daarentegen, daar begin je als leek best niet zelf aan, je kan echter wel wachten en tijdens een onderhoud aan de dealer vragen of hij dit voor jou wil nazien.
Ikzelf heb mijn 98 PK inlaten nog liggen, in geval van nood (technische keuring of zo) kan ik de mijne terug op 98 paardekens zetten.
Als ik de zaak nog eens openzwier, zal ik wat foto's maken en op 't forum plaatsen + de nummers en kleuren van de kablagewijziging opschrijven, dan is de zaak voor iedereen klaar.
Suzuki GS850G, Suzuki GSF1200N, BMW R1150GS, Yamaha FJR1300A