Is er een van ulder FJR'n al op de vermogenbank geweest ?

Hier kan je vragen en problemen bespreken in verband met de technische kant van de FJR-zaak.

Moderator: Abeloos

fjrijder
50 cc
50 cc
Berichten: 9
Lid geworden op: 17 jan 2007, 20:12
Locatie: Rieme

Is er een van ulder FJR'n al op de vermogenbank geweest ?

Bericht door fjrijder »

Na 40.000Km bij eerste groot onderhoud, mijn FJR op Full-Power laten zetten.
Bij deze meting bleek mijn moteurke 152Pk (krukas)uit te braken bij 7700tr/min.
Hebben jullie ook metingen ?
Gebruikersavatar
FJRef
50 cc
50 cc
Berichten: 8
Lid geworden op: 18 okt 2006, 20:33
Locatie: Bornem

Bericht door FJRef »

Hey

Gewoon ter info : heb je daar extra moeten voor betalen ? (op full power zetten)
Bedankt voor de info
FJRef
Gebruikersavatar
El Staff
Banned User
Berichten: 425
Lid geworden op: 29 jan 2006, 19:22
Locatie: Baasrode

Bericht door El Staff »

@FJRef ,

de parts (open inlaatrubbers) kan je zelf bestellen 15JW135970000 voor de 4 rond de 50? , plaatsen bij dealer 125?

Greetz El Staff .
Afbeelding
Peet
500 cc
500 cc
Berichten: 126
Lid geworden op: 06 mar 2005, 07:30
Locatie: Hamme

Bericht door Peet »

...of je snijd het te veel aan rubber er gewoon uit met een Stanley mes ... en dat kost niets (als je het zelf doet)
Gebruikersavatar
Den Boete
Clublid
Clublid
Berichten: 367
Lid geworden op: 22 apr 2006, 20:38
Locatie: Lokeren

Bericht door Den Boete »

El Staff schreef:@FJRef ,

de parts (open inlaatrubbers) kan je zelf bestellen 15JW135970000 voor de 4 rond de 50? , plaatsen bij dealer 125?

Greetz El Staff .
Vergeet niet dat ook de bedrading moet worden gewijzigd !
Suzuki GS850G, Suzuki GSF1200N, BMW R1150GS, Yamaha FJR1300A
Peet
500 cc
500 cc
Berichten: 126
Lid geworden op: 06 mar 2005, 07:30
Locatie: Hamme

Bericht door Peet »

Bedrading moest inderdaad gewijzigd worden op de oudere modellen, maar zou niet meer nodig zijn bij de latere modellen. ...of weet jij er meer van ? Dan wil ik er hier heel graag meer over lezen !
fjrijder
50 cc
50 cc
Berichten: 9
Lid geworden op: 17 jan 2007, 20:12
Locatie: Rieme

Bericht door fjrijder »

[color=darkred]Ik had afgesproken met mijn dealer dat bij zijn eerste groot onderhoud de omzet zou plaatshebben, kosteloos.
De DCI geeft ook een aanpassing gekregen.
Er wordt gezegd dat er geen verschil is onder de 5000 tr/min.
Ik vind dat er wel degelijk een verschil is ook onder de 5000tr/min.
Het is alsof hij minder moeite moet doen[/color] :shock:
Gebruikersavatar
Julle
Clublid
Clublid
Berichten: 1061
Lid geworden op: 03 mei 2004, 17:07
Locatie: Kapelle op den Bos

Bericht door Julle »

Peet schreef:...of je snijd het te veel aan rubber er gewoon uit met een Stanley mes ... en dat kost niets (als je het zelf doet)
Als ik me niet vergis zijn de reducties die het vermogen beperken in metaal en die kan je wel uitslijpen, zagen of wat dan ook maar ??n stukje metaal volstaat om je beste maat naar de vaantjes te helpen (4 nieuwe rubbers kosten zoals El Staff schrijft rond de 50?) Aan jou de keuze.

Julle
Bertus op zin Norton, Tinus op de BSA, ik op de FJR
Byways are more attractive than highways
Gebruikersavatar
Den Boete
Clublid
Clublid
Berichten: 367
Lid geworden op: 22 apr 2006, 20:38
Locatie: Lokeren

Bericht door Den Boete »

Peet schreef:Bedrading moest inderdaad gewijzigd worden op de oudere modellen, maar zou niet meer nodig zijn bij de latere modellen. ...of weet jij er meer van ? Dan wil ik er hier heel graag meer over lezen !
Op de nieuwe modellen is het wel degelijk nodig om de bedrading te wijzigen, ik heb een 2006, en daar is de bedrading aangepast.
Het zijn geen grote wijzigingen, elke knutselaar speelt dit in een uurtje klaar.
Door de wijziging grijpt de toerentalbegrenzer wat later in, en zoals je weet zit het topvermogen in de hoogste toerentallen.
Suzuki GS850G, Suzuki GSF1200N, BMW R1150GS, Yamaha FJR1300A
Gebruikersavatar
Julle
Clublid
Clublid
Berichten: 1061
Lid geworden op: 03 mei 2004, 17:07
Locatie: Kapelle op den Bos

Bericht door Julle »

Just Boete

Julle
Bertus op zin Norton, Tinus op de BSA, ik op de FJR
Byways are more attractive than highways
janbugel
Clublid
Clublid
Berichten: 61
Lid geworden op: 30 apr 2007, 21:44
Locatie: Kapelle-op-den-Bos

Bericht door janbugel »

Heeft iemand die rubbers al zelf geplaatst?
Moet de bedrading aangepast worden bij een 2003?

Jan
Peet
500 cc
500 cc
Berichten: 126
Lid geworden op: 06 mar 2005, 07:30
Locatie: Hamme

Bericht door Peet »

Ik was er zelf bij toen de redukties uit mijn FJR gesneden werden bij mijn dealer en het was wel degelijk in rubber. Dat van dat metaal en uitfrezen en motor naar de vaanjes zijn maar "verhaaltjes"

Als die bedrading enkel de begrenzing van het toerental verhoogd dan hoeft dit niet voor mij, allles boven 7000 toeren vind ik wat te veel van goede, maar da's persoonlijk natuurlijk;
Gebruikersavatar
Julle
Clublid
Clublid
Berichten: 1061
Lid geworden op: 03 mei 2004, 17:07
Locatie: Kapelle op den Bos

Bericht door Julle »

Peet schreef:Ik was er zelf bij toen de redukties uit mijn FJR gesneden werden bij mijn dealer en het was wel degelijk in rubber. Dat van dat metaal en uitfrezen en motor naar de vaanjes zijn maar "verhaaltjes"
;
Verhaaltjes? zoals ik boven al schreef aan jou de keuze

Julle
Bertus op zin Norton, Tinus op de BSA, ik op de FJR
Byways are more attractive than highways
Gebruikersavatar
janeman
125 cc
125 cc
Berichten: 96
Lid geworden op: 10 jan 2007, 17:21
Locatie: Herk de stad

Bericht door janeman »

ik was er ook bij toen ze mijne geupdate hebben model 2007
inlaatrubbers werden vervangen maar van bedrading wisselen niks gemerkt
verschil is duidelijk merkbaar, zeker vanaf 5000 t/m
Gebruikersavatar
Firefighter
75 cc
75 cc
Berichten: 36
Lid geworden op: 27 sep 2004, 11:36
Locatie: Bree
Contacteer:

Bericht door Firefighter »

Toen ik mijn nieuwe FJR kocht in 2006, werd hij na 1000 Km omgezet naar Full Power.
Ook mijn inlaatrubbers werden uitgefreesd, maar had betaald voor nieuwe. :( (Achteraf pas ontdekt)
Aan de bekabeling werd niets gedaan. Nu mijn dealer gestopt is met Yamaha, ga ik op onderhoud
bij F&J en deze stelde me zelf voor om de ombouw te controleren. En met als resultaat
dat er wel degelijk een aanpassing aan de bekabeling moet gebeuren.
Ze hebben me dat daar degelijk gemaakt nu, en nu voel je het serieus, ook onder de 5000 tr/min.
Ook het verbruik is enigzins gedaald na de juiste ombouw.
Gebruikersavatar
pnobels
Clublid
Clublid
Berichten: 112
Lid geworden op: 26 jan 2007, 22:47
Locatie: Berchem/Antwerpen

Bericht door pnobels »

Firefighter schreef:Toen ik mijn nieuwe FJR kocht in 2006, werd hij na 1000 Km omgezet naar Full Power.
Ook mijn inlaatrubbers werden uitgefreesd, maar had betaald voor nieuwe. :( (Achteraf pas ontdekt)
Aan de bekabeling werd niets gedaan. Nu mijn dealer gestopt is met Yamaha, ga ik op onderhoud
bij F&J en deze stelde me zelf voor om de ombouw te controleren. En met als resultaat
dat er wel degelijk een aanpassing aan de bekabeling moet gebeuren.
Ze hebben me dat daar degelijk gemaakt nu, en nu voel je het serieus, ook onder de 5000 tr/min.
Ook het verbruik is enigzins gedaald na de juiste ombouw.
Ik vraag me af hoeveel ze er zo liggen gehad hebben... Ik heb ook fors moeten dokken om die aanpassing te laten uitvoeren ... en voelde geen verschil... Misschien moeten de wijzigingen eens duidelijk gepubliceerd worden, zodanig dat iedereen dat zelf kan kontroleren...?
Gebruikersavatar
Julle
Clublid
Clublid
Berichten: 1061
Lid geworden op: 03 mei 2004, 17:07
Locatie: Kapelle op den Bos

Bericht door Julle »

Dat bewijst nog maar eens het nut van een betrouwbare dealer he jongens want zelfs al weet je wat je moet controleren dan nog zie ik niet iedereen dit gaan doen

Julle
Bertus op zin Norton, Tinus op de BSA, ik op de FJR
Byways are more attractive than highways
Gebruikersavatar
Den Boete
Clublid
Clublid
Berichten: 367
Lid geworden op: 22 apr 2006, 20:38
Locatie: Lokeren

Bericht door Den Boete »

De bedrading kontroleren kan elke doe het zelver, achter het linker zijpaneel , daar zit een grote stekkerverbinding.
Voor de omzetting naar vol vermogen moet daar een draad worden doorgeknipt, het ene eindje wordt afge?soleerd, terwijl het andere verbonden wordt met een andere draad.

Zo een ingreep is gemakkelijk te kontroleren.

De inlaatrubbers daarentegen, daar begin je als leek best niet zelf aan, je kan echter wel wachten en tijdens een onderhoud aan de dealer vragen of hij dit voor jou wil nazien.

Ikzelf heb mijn 98 PK inlaten nog liggen, in geval van nood (technische keuring of zo) kan ik de mijne terug op 98 paardekens zetten.

Als ik de zaak nog eens openzwier, zal ik wat foto's maken en op 't forum plaatsen + de nummers en kleuren van de kablagewijziging opschrijven, dan is de zaak voor iedereen klaar.
Suzuki GS850G, Suzuki GSF1200N, BMW R1150GS, Yamaha FJR1300A
Gebruikersavatar
Fons
125 cc
125 cc
Berichten: 91
Lid geworden op: 06 mar 2004, 23:02
Locatie: Heppen

Bericht door Fons »

Ik heb thuis het plan van de bedraging voor de cpu liggen plus fotos.
Maar ik weet niet hoe ik het op het forum moet plaatsen.

Fons
Gebruikersavatar
edje
Clublid
Clublid
Berichten: 547
Lid geworden op: 22 apr 2006, 23:41
Locatie: Hoevenen

Bericht door edje »

Hoi Fons,

als ik kan helpen... Mail alles even door dan doe ik een poging
(maar zal dan wel ten vroegste voor woensdag avond zijn :? )






Grtjs
:P :P :P
Gesloten