Handvatverwarming

Hier kan je terecht voor alle topics omtrent toebehoren, accesoires. Heb je vragen of nieuwe ontdekkingen, laat het onder deze rubriek na

Moderator: Abeloos

sun
50 cc
50 cc

Handvatverwarming

Bericht door sun »

Ik overweeg om een handvatverwarmingsset te laten zetten op mijn FJR 2006. Die van Yamaha zelf kost ca. 420 ? , wat ik nogal veel vind. Heeft iemand ervaring met "after market" producten , en zo ja welk merk ?

Bedankt om te reageren !

8) sun
En voor de rest gaat alles goed.
witse
Moderator
Moderator

Bericht door witse »

Heb de mijne laten zetten in Baal maar kan nu niet zien welk merk heb vorig jaar 55 ? betaald , geplaatst. Is wel een groot verschil en voor mij werkt ze heel goed :!:

Grtjs Luc
Op 1 mei vertrek voor 5 dagen zwarte woud ,19 juli 6 dagen centraal massief ,25 juli nog een weekske Tjechie Joepie !
janeman
125 cc
125 cc

Re: Handvatverwarming

Bericht door janeman »

420? Is inderdaad veel geld, maar er is wel verschil tussen
de goedkopere hebben enkel een standenschakelaar
de originele past zich aan dwz als je motor stationair draaid gaat hij minder warm worden en visa versa
dit om.
1 om uw batterij te sparen
2 omdat er dan ook minder warmteverlies is
Je zult zelf moeten uitmaken welk systeem je het beste vind
Ik heb de originele standaard meegekregen model 2007 en heb er al veel plezier aan beleefd
nb denk eventueel ook eens aan verwarmde handschoenen bv gerbing maar er bestaan tegenwoordig nog andere merken

sun schreef:Ik overweeg om een handvatverwarmingsset te laten zetten op mijn FJR 2006. Die van Yamaha zelf kost ca. 420 ? , wat ik nogal veel vind. Heeft iemand ervaring met "after market" producten , en zo ja welk merk ?

Bedankt om te reageren !

8) sun
Firechief
1300 cc
1300 cc

Bericht door Firechief »

Beste,

Handvatverwaring is goed, maar ik zweer bij verwarmde handschoenen. Handvatverwarming verwarmt enkel de handpalm en niet de buitenkant van de handen en vingers. Oorspronkelijk had ik deze ook, maar ben uiteindelijk overgeschakeld op handschoenen omdat deze de buitenkant van de hand en vingers verwarmt. Qua prijs moet je het zeker niet laten. Neem maar eens een kijkje op onderstaande link:

http://www.gerbing.eu/index.pl/motorcycle_gloves110

Firechief
The most beautifull thing on earth is "FIRE": it's something alive, unpredictable and... very much like a woman :D

Afbeelding
pnobels
Clublid
Clublid

Bericht door pnobels »

Ik had op mijn TDM handvatverwarming van Hein Gericke. Goedkoop en het werkte en daarmee is dan ook alles gezegd. Die dingen werden zo heet dat ik op bepaalde momenten mijn handen even van het stuur moest halen... Ik heb op mijn FJR de standaard Yamaha handvatverwarming zitten en die werkt veel beter, wat ik ook wel verwacht voor het prijsverschil...

Ik zou het er van laten afhangen hoeveel en wanneer je die handvatverwarming nodig hebt. Ben je van plan veel te rijden in bittere koude, dan zou ik opteren voor verwarmde handschoenen. Ik heb die zelf nog nooit gebruikt noch gezien, hoe gaan die kabels trouwens naar die handschoenen? Wordt dit geen kabelgeslinger aan het stuur? En wat gebeurt bijvoorbeeld bij een val? Ik veronderstel dat die handschoenen bij een bepaalde kracht dan automatisch 'loskoppelen'?

Vraag is natuurlijk of die 'bittere' koude er tegenwoordig in onze streek ooit nog komt met de klimaatswijziging? Dus samengevat :

1. low cost en slechts af en toe gebruiken : aftermarket handvatverwarming (ondanks bovenvermeld nadeel, maar daar valt mee te leven)
2. regelmatig gebruik in Belgie : Yamaha handvat verwarming
3. regelmatig gebruik en bittere koude : verwarmde handschoenen

Zo zie ik het...
Julle
Clublid
Clublid

Bericht door Julle »

pnobels schreef: 1. low cost en slechts af en toe gebruiken : aftermarket handvatverwarming (ondanks bovenvermeld nadeel, maar daar valt mee te leven)
2. regelmatig gebruik in Belgie : Yamaha handvat verwarming
3. regelmatig gebruik en bittere koude : verwarmde handschoenen

Zo zie ik het...
Ge hebt dat goed gezien
:lol: :lol: :lol: :lol:
Julle
Bertus op zin Norton, Tinus op de BSA, ik op de FJR
Byways are more attractive than highways
Flitser
1300 cc
1300 cc
Contacteer:

Bericht door Flitser »

Hallo,

Ik rij winter en zomer alle dagen met de FJR en ik heb geen handvatverwarming en ik mis dat ook niet moet ik eerlijk toegeven. Ik heb wel hele goeie winterhandschoenen van Richa die, als ik mij niet vergis, 90euro koste en dat was ongeveer een 5tal jaar geleden. Deze handschoenen hebben ook nog eens extra binnenhandschoenen die ik alleen maar gebruik als het echt koud is en dan bedoel ik ongeveer min 3 graden of nog kouder. En eerlijk gezegd echt koude winters kennen wij hier toch niet meer de laatste jaren.
Maar wat wel een pluspunt is bij handvatverwarming is als het licht regent de handen droog blijven door de warmte, maar zoals hierboven al aangehaald zijn het alleen de handpalmen die echt warm hebben en als je de rest ook warm wil hebben ja dan zullen het verwarmde handschoenen moeten worden.

Groetjes Flitser
El Staff
Banned User

Bericht door El Staff »

Ik heb 290 ? betaald is wel 2jaar geleden model 2005.

El Staff.
Afbeelding
Den Boete
Clublid
Clublid

Bericht door Den Boete »

Toen ik mijn FJR kocht was er net een actie, ik kreeg een waardebon van 250 ? voor Yamaha-accesoires.
Ik heb wat opgelegd en heb de handvatverwarming gekozen.
Tot nog toe geen problemen gehad met die dingen.
Suzuki GS850G, Suzuki GSF1200N, BMW R1150GS, Yamaha FJR1300A
Thunderace
125 cc
125 cc

Bericht door Thunderace »

Op mijn model,2003,zit een speciale verwarmingsmodule op;h????l je lichaam wordt verwarmd :D
witse
Moderator
Moderator

Bericht door witse »

Mijn verwarming is met thermostaat , kan ze zelf harder of stiller zetten zoals ik wil.
Dit is wat ik er van heb HOT GRIPS BOOSTER 1802004101 , weet niet van welke leverancier ze komen . Kan er eens achter horen waar ze besteld zijn . Heb er verleden jaar 55 ? betaald btw en plaatsen inbegrepen.

Grtjs Luc
Op 1 mei vertrek voor 5 dagen zwarte woud ,19 juli 6 dagen centraal massief ,25 juli nog een weekske Tjechie Joepie !
alexxjr

Bericht door alexxjr »

Ik heb al een 6tal sets van Hein Gericke geplaatst, (eigen moto's en collega's), dacht prijs rond 60?, heeft twee standen, heet en iets minder heet... :wink: Voor die prijs best tevreden, voor de rest sluit ik mij aan bij Pnobels, die heeft da goe gezegd.. 8)
Peet
500 cc
500 cc

Bericht door Peet »

Ik had ook een setje van Hein Gericke op mijn vorige FJR, ik denk dat ik ze max. 50? betaald heb. Ze deden hun werk uitstekend, 2 standen : lichtjes warm en goed warm, nooit te heet. Als ik er terug plaats mogen het weer dezelfde zijn, ik moet er alleen eens tijd voor maken, maar omdat ik geen winterrijder ben, heb ik ze dan ook zelden nodig.
sun
50 cc
50 cc

Bericht door sun »

Bedankt allemaal voor de vele suggesties.
Ondertussen heb ik beslist en is de "ingreep" al gebeurd. Heb een set laten plaatsen van Shinyo. Kosten 158 ? + 21%BTW en worden verdeeld door Bike Design.
Eerste en beperkte ervaring : het ding werkt. Het is ook heel handig opgebouwd , heeft 4 standen + uit , allemaal op dezelfde drukknop : hoe vaker je drukt , hoe roder de led wordt. Op het gevoel te beoordelen , zal ik nooit hoger dan de 2de positie moeten gaan.

Als er nog iets te melden valt, horen jullie het wel !

Sun
En voor de rest gaat alles goed.
sideleaner
75 cc
75 cc

Bericht door sideleaner »

Ik heb ondertussen goede ervaring met de verwarmde handschoenenvan GERBING. Ik heb die vorige zondag aangeschaft, 159 euro bij Bikerszone, geinstalleerd in 15 minuten. Ondertussen al een 300 km gereden in gietende regen en koude, deze avond was het 3 graden C.
Het is een zalig gevoel om met verwarmde pollekens rond te rijden, het bevordert ook zeker de veiligheid daar je geen verkleumde handen meer hebt.
Ik heb wel nooit handvatverwarming gehad, ik ken dus het verschil niet, maar dit kan ik zeker aanraden.
Groeten, Pascal
Frodo
50 cc
50 cc

Bericht door Frodo »

Dag iedereen,

Hoe krijgen de handschoenen hun stroom? Vanwaar komt het draadje?

Groeten
Copantwerp
Clublid
Clublid

Bericht door Copantwerp »

Als ik op mij, FJR stap krijg ik vanzelf een warm gevoel :P zal aan het merk liggen.

Neen alle gekheid op een stokje op mijn 2007 staan ze originee,l en zoals jantje2 zegt die van Yamaha regelen de stroomspanning bij gebruik (rijdend of stationair)
mijn thuis is waar
mijn" Stella" ligt
Peet
500 cc
500 cc

Bericht door Peet »

Originele handschoenen van Yamaha die de stroomspanning bij gebruik regelen ????
sideleaner
75 cc
75 cc

Bericht door sideleaner »

@ Frodo :
Heeel simpel. Bij de handschoenen hoort een kabelset
1 - sluit een kabel met zekering rechtstreeks aan op de polen van je batterij, aan het einde van deze kabel zit een plug, die ziet eruit als een plug voor een koptelefoon in je stereo. Zorg dat de plug tussen je zadel en benzinetank uitkomt. De plug is voorzien van een rubber stopje dat positief en negatief scheidt, wanneer je de handschoenen niet gebruikt. Je kan de plug dan ook onder je zadel leggen;
2 - de 2de kabel is een split die je in je jas installeert. Het dubbele gedeelte met plug zit aan je heup, en je brengt de andere uiteinden onder je voering tot het uiteinde van je mouwen. Aan die uiteinden zit ook een plug. Klaar !
Als je gaat rijden plug je de handschoen in aan je mouwen, je trekt de handschoenen aan, start je motor, na het opstappen maak je de verbinding van de plug aan je heup met
degene die aan je zadel uitkomt. Na 10 sec ! voel je de warmte al komen. Het lijkt omslachtig maar eens je het gewoon bent kan je het niet meer missen. Je hebt dus volledige bewegingsvrijheid, enkel opletten dat je de plug aan je heup losmaakt voor je afstapt.
Nadeel to verwarmde handvaten is dat je telkens je vertrekt de pluggen moet insteken (3 stuks) voordeel is betere warmteverdeling. Gerbing geeft levenslange garantie op het verwarmingssysteem. Optioneel kan je er een thermosstaat met traploze temperatuurregeling tussen monteren, kost 70 euro.
Voila, als je nog vragen hebt :shock: :) :)
Pascal
PC800
1300 cc
1300 cc

Bericht door PC800 »

pnobels schreef:.............................., dan zou ik opteren voor verwarmde handschoenen. Ik heb die zelf nog nooit gebruikt noch gezien, hoe gaan die kabels trouwens naar die handschoenen? Wordt dit geen kabelgeslinger aan het stuur? En wat gebeurt bijvoorbeeld bij een val? Ik veronderstel dat die handschoenen bij een bepaalde kracht dan automatisch 'loskoppelen'?

Vraag is natuurlijk of die 'bittere' koude er tegenwoordig in onze streek ooit nog komt met de klimaatswijziging? ............................
Ikzelf heb al 17 jaar verwarmde handschoenen van Baehr, met thermostaat regeling. (destijds bestond Gerbing nog niet)
Baehr - THERMANO 4 HIGH-POWER
prijzen: http://www.hobbyist.nl/baehr.php

Info:
http://www.baehr.net/Thermotechnik.htm
http://www.baehr.net/Thermotechnik2.htm

Bij Gerbing lopen de "kabels" door je jas. Is lastiger met handschoenen aantrekken. En hierbij moet je 3 keer een stekkerverbinding vast/los maken.
Bij Baehr lopen de "kabels" los via mijn stuur. Te vergelijken met de kabel van een intercomset.
Afbeelding

Er wordt gesproken over "bittere" kou. Met huidige temperaturen van -1 tot +4 en mijn dagelijks te rijden afstand van 75 km, enkele reis, bevallen verwarmde handschoenen beter dan handvatverwarming.

Hier http://www.binkhorst.net/rik/mods2/baehr.htm staat in het NL beschreven hoe je het kunt monteren.

P.S.
Je kunt ook je billen verwarmen :D met Baehr: zie pagina 24 en 25 van http://baehr.net/PDF/Deutscher%20Flyer%202007.pdf

CU Ruud
Laatst gewijzigd door PC800 op 20 nov 2007, 13:17, 2 keer totaal gewijzigd.
Groeten Ruud
WEES JEZELF, ER ZIJN AL ZOVEEL ANDEREN.
Gesloten