Onderuit

Allerlei onderwerpen die niet specifiek onder een andere rubriek kunnen ondergebracht worden

Moderator: Abeloos

El Staff
Banned User

Onderuit

Bericht door El Staff »

Deze morgen 200 m voor de Hein & gericke shop in Haasrode (onder de brug van de E 40 ) , onderuit met mijn Fjr :cry: :banghead: . We vertrokken in Groep vanuit het tankstation in Leuven ,ik reed als 4de en als 2de rechts . Toen we de brug onder de brug van de E40 reden begon Julle voor mij te slinger door het vettige wegdek :bootyshake: , ik remde op diezelfde plaats en er was geen houden meer aan . De ABS had de tijd niet om in werking te treden , het voorwiel sloeg onmiddelijk weg :shock: Bange momenten waren het toen ik opstond en in de verte een blauwe galaxi van 2005 al slingerend :toothy7: en met werkende ABS zag naderen . Iedereen kwam veilig tot stilstand ,ik rende naar de motor zette hem recht en keek naar de schade :cussing: . Gelukkig starte hij nog , de schade op het eerste zicht zijn : L spiegel , koppelingshendel , L pinker , L cardinage , L koffer , knop 4 pinkers blijft niet ingedrukt :evil: , nog even bijzeggen dat we op een recht stuk reden en zeer traag max 50km/u . Er waren op die plaats wegenwerken waardoor het in de tunnel 1 vettige dreklaag was . Toen de politie ter plaatste was werd onmiddelijk de rechter strook afgesloten voor alle verkeer en er werd bijstand van de brandweer gevraagd om de slurry op te ruimen , ook namen de mannen foto's van het wegdek :thumbleft: (merci voor de BOB-sleutelhanger :wink: ) . Volgende week naar de verzekering en den dealer voor een bestek ...
To be continued....

@Jan

:headbang:

@Arne

Krijg een foutmelding bij de foto-upload pagina ik stuur ze even door :wink:

El Staff .
Afbeelding
Julle
Clublid
Clublid

Bericht door Julle »

Het was inderdaad schande van de aannemer om zo een wegdek achter te laten met een druk weekend voor de deur. Al bij al nog goed afgelopen voor jou Nico en hopelijk komt de verzekering tussen zodat je machine weer helemaal in orde is voor volgende zomer.
Het jaar 2008 zo vlug mogelijk achter je laten zou ik zo zeggen, pech genoeg gehad.

Julle
Bertus op zin Norton, Tinus op de BSA, ik op de FJR
Byways are more attractive than highways
El Staff
Banned User

Bericht door El Staff »

2007 zul je bedoelen :D , een geluk dat het juist winter is , ik vermoed gezien de staat van het wegdek , het afsluiten door de politie en het bijroepen van de brandweer de verzekering niet moeilijk zal doen . De vraag zal zijn bij wie aankloppen om vergoeding .
Zoals je schrijft het had veel erger kunnen zijn , ben blij dat ik niks mankeer :scratch: euh .... of toch niets meer :D

El Staff .
Afbeelding
Julle
Clublid
Clublid

Bericht door Julle »

Idd 2007 :oops: :oops: :oops: :oops: :oops:
Bertus op zin Norton, Tinus op de BSA, ik op de FJR
Byways are more attractive than highways
Martine
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Martine »

Ppfffff Nico, dat is balen!!
Gelukkig voor jou is het "maar" blikschade

Alvast Beste wensen voor 2008
Afbeelding Drive carefully, because the others won't do it for you!
Flitser
1300 cc
1300 cc
Contacteer:

Bericht door Flitser »

Nico,

dat is veel minder nieuws :cry:

Hopelijk valt de schade mee en wat belangrijker is, is dat de verzekering tussen beide komt en alles vergoed. Tot wie gij u zult moeten richten weet ik niet juist maar ik denk dat zowel de aannemer als gemeente of provincie of vlaamse gemeenschap ( afhankelijk welke weg het is) mede verantwoordelijk is voor de staat van de weg en ge zult u dus tot ??n van hen moeten richten om de schade te vergoeden. Normaal moet de politie die ter plaatse komt u kunnen vertellen tot wie ge u moet richten voor de schade, eens contact met hun opnemen zou ik zeggen en dat zo vlug mogelijk. De PV die opgemaakt is moet ge ook toevoegen voor u schadedossier.

Dan zijt ge eens op pad voor het goede doel en dan gebeurd dit :( Sterkte Nico!!

Groetjes Flitser
Den Boete
Clublid
Clublid

Bericht door Den Boete »

Hallo Nico,

Ik heb met mijn GS iets soortgelijks gehad op een modderspoor van een boer.
Alle schade is toen probleemloos vergoed door zijn verzekering, ook kledij en helm.
Er is geen rechtszaak van gemaakt.
Ik had toen goede bewijzen van de nalatigheid van de boer, zoals ik kan lezen sta je op dat vlak ook sterk in je schoenen.

Gelukkig kwam je er zelf met de schrik vanaf.

Groetjes en prettige feestdagen verder,

Frankie
Suzuki GS850G, Suzuki GSF1200N, BMW R1150GS, Yamaha FJR1300A
Spitfire
Clublid
Clublid

Bericht door Spitfire »

Amai Nico, :shock:

Dat is tegenslag maar gelukkig is er geen lichamelijk letsel.
Hopelijk kan alles vlot geregeld worden met de verzekering zodat
je :fjr: in het voorjaar weer tip top is.

Ik krijg de rillingen als ik denk wat mij daar, als middelmatig piloot en zonder ABS
zou kunnen overkomen zijn.

Grtz.

Luc 8)
Afbeelding
SPITFIRE "KING OF THE SKY" FJR "KING OF THE ROAD"
CBRider
Clublid
Clublid

Bericht door CBRider »

Nico,

Dat is flink balen, mijn advies is zeker de rechtsbijstand inschakelen, want grote aannemers en gemeentebesturen zijn niet altijd direct bereid de aansprakelijkheid te aanvaarden. Zeker goede case opbouwen met zo veel mogelijk bewijsmateriaal. Eventueel zelfs interventieverslag opvragen bij de brandweer en zeker PV van politie.

In ieder geval veel succes
Firechief
1300 cc
1300 cc

Re: Onderuit

Bericht door Firechief »

El Staff schreef:@Arne

Krijg een foutmelding bij de foto-upload pagina ik stuur ze even door :wink:

El Staff .
Nico,

Heb zelf eens een test gedaan en hier werkt alles zoals het hoort.

Firechief
The most beautifull thing on earth is "FIRE": it's something alive, unpredictable and... very much like a woman :D

Afbeelding
TOMH
1300 cc
1300 cc

Bericht door TOMH »

Nico;
't is inderdaad jammer van de schade, maar gelukkig ben je niet gekwetst.
ik mag er niet aan denken als bv. de voor-rijder eerst moest gevallen zijn...
(die blauwe FJR al slingeren na u, was ik)

Tom :sad3:
FJR's @ Alps 2008 http://fjrijders.be/forum/viewtopic.php?t=3314
Wie gaat er mee?
pnobels
Clublid
Clublid

Bericht door pnobels »

Awel, ik ben ook zo ooit eens onderuit gegaan door een boerke dat zijn patatten in een bocht achtergelaten had. De platgereden smurrie was spekglad. Aangezien de verzekering op niemand de kosten kon verhalen (ik wist niet wie dat 'boerke' was), was ik de dupe. Onlangs heb ik - ik dacht in M&T - ergens een bericht gelezen dat je in dat geval wel terecht kunt bij een of ander fonds...
danneke
1300 cc
1300 cc

Bericht door danneke »

Doeme Nico, dat is tegenslag! En ik wilde in laatste instantie nog aanpikken...ik zou daar ook zeker tegen de vlakte gegaan zijn!
In ieder geval, laat je niet doen en informeer je goed!

Danneke.
8)
De mooiste vriendschap is tussen mensen die een heleboel van elkaar verwachten, maar er niet om vragen...
El Staff
Banned User

Bericht door El Staff »

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik heb ze er op gekregen (eerst verkleind) , wat is het max aantal kb ?
merci voor de steun mannen morgen ne keer beginnen rondbellen .

El Staff .
Afbeelding
FJRudi
500 cc
500 cc
Contacteer:

Bericht door FJRudi »

deze morgen daar ook gereden en was idd zeer opletten. Ik hoop dat alles ivm met kosten goedkomt, maar belangrijkst is dat er geen lichamelijke letsels zijn.

grtz
Rudi
Honda NTV650 01 Honda Deauville 02 FJR1300A 06
N51 13.320 E4 15.336 Zumo 550
iedereen is van de wereld en de wereld is van iedereen (Thé Lau)
Copantwerp
Clublid
Clublid

Bericht door Copantwerp »

Het belangrijkste is al dat je zelf niks hebt :blob5:
2 de voornaamste is dat je jezelf burgelijke partij steld voor de geleden schade, en laat opnemen in het PV dat je wenst vergoed te worden.
3de klacht indienen tegen over de firma die het wegdek zo achterlaat (kb zegt dat de openbare weg ten allen tijde na de uitgevoerde werken moet gereingd worden.
je kan jezelf beroepen op de wet Franchimont (verhoor) dat alle stukken die dienen in jouw voordeel zoals foto's verslagen BW enz laten toevoegen voor terugvorderen kosten.
Normaliter als de BW gevorderd is geweest moet er een verslag worden opgesteld voor vorderen BW reinigen openbare weg.
Indien je toch pijn hebt of gekwetst bent (zelfs achteraf) naar dokter gaan en medisch attest laten toevoegen (belangrijk) aan PV

Als je nog geen PV nummer hebt gekregen bellen naar wegpolitie voor nummer en doorgeven aan verzekering.

Grtz
Eric
mijn thuis is waar
mijn" Stella" ligt
witse
Moderator
Moderator

Bericht door witse »

Nico toen je terug rechtsprong was ik daar en hoopte dat je me had zien komen daar ik niet kon uitwijken. Gelukig had je me gezien en heb ik je niet geraakt . Wij hebben gewoon meer geluk gehad dan jij want we hadden er allemaal onderuit kunnen gaan op dat stuk dat totaal onzichtbaar was onder die brug . Hopelijk komt alles in orde met de verzekering zodat je :fjr: zo vlug mogelijk in orde is en heb je zelf nu geen stramme spieren .

Grtjs Luc
Op 1 mei vertrek voor 5 dagen zwarte woud ,19 juli 6 dagen centraal massief ,25 juli nog een weekske Tjechie Joepie !
yamaha
1000 cc
1000 cc
Contacteer:

Bericht door yamaha »

Jammer dit te lezen Nico. Gelukkig beperkt gebleven tot materiale schade.
Succes met de afhandeling.
FJR-Groetjes
Luc & Sabien
Afbeelding
FJR-Freak Max
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door FJR-Freak Max »

@ Nico,

Zoals we daarstraks al gezegd hebben is het een z??r spijtig voorval :? maar gelukkig heb je zelf geen kwetsuren :shock: want dat zou nog v??l slechter nieuws geweest hebben :(

Hopelijk word ofwel de aannemer verantwoordelijk gesteld ofwel de provincie omdat het een provinciale weg is, hier heeft de gemeente volgens mij dus geen verantwoordelijkheid aan.

Bekijk ook de schade die je hebt opgelopen aan je FJR heel nauwkeurig zodat je alles kan laten herstellen waardoor je achteraf zeker geen problemen meer zal zien of ondervinden :idea:

We hopen dat alles snel en correct zal geregeld kunnen worden en dat de verantwoordelijke hiervoor natuurlijk zal voor opdraaien :!:

Groetjes en tot hoors,

Max 8)
Rij nooit sneller dan je beschermengel kan vliegen

Afbeelding
Black SteFJR
125 cc
125 cc

Bericht door Black SteFJR »

@ Nico
Spijtig voor je bijouke , ik duim voor je dat het allemaal terug in orde komt.
Grtz Steph. :cya:
Vini Vidi Vici ... op mijn FJR !
Gesloten