Dag jongens,
Net terug van een ritje van ongeveer 70km...
De motor startte vanmorgen onmiddellijk en wat opviel was dat de startmotor aanzienlijk sneller ronddraaide.
Het lampje bij het groene vinkje op de druppelteller brandde, dus de batterij was ok.
Heb gisterenmorgen de tank even open en dicht gedaan omdat ik weet heb van dat mogelijk verstopte gaatje zodat de tank vaccuum trekt. Hij wilde toen nog altijd niet starten, dus dat was niet de oorzaak...
Zou het t?ch niet kunnen dat het de batterij was? Iemand heeft hier gesuggereerd (Spider?) dat het alarm de batterij gedeeltelijk leegtrekt. De startmotor draait nog wel maar zou niet genoeg power meer geven om de machine te starten...
@Firechief
Ik heb gisteren gehoord dat iemand soortgelijke problemen had. Er was eveneens een alarm ge?nstalleerd...De batterij moest om de 14 dagen worden bijgeladen omdat de motor anders niet wou starten. Hij heeft uiteindelijk het alarm verwijderd en alle problemen waren van de baan! Dat kan toch geen toeval zijn!
In ieder geval lijkt het me toch raadzaam om in de winterperiode de batterij eens aan de druppeldinges te leggen. Het kan nooit kwaad en je vermijdt mogelijk toch wel problemen.
Wat opvalt is dat deze topic zeer veel gelezen is! Blijkbaar was dit voor veel FJR-rijders interessant om weten en wellicht hebben een aantal leden (zoals ik) wat opgestoken...
Iedereen die reageerde wordt uiteraard hartelijk bedankt!
Mijn FJR-ken zoemt weer zoals voorheen
Groetjes van een opnieuw tevreden Danneke

De mooiste vriendschap is tussen mensen die een heleboel van elkaar verwachten, maar er niet om vragen...