Pinker doos

Hier kan je vragen en problemen bespreken in verband met de technische kant van de FJR-zaak.

Moderator: Abeloos

Gesloten
Gebruikersavatar
banan
50 cc
50 cc
Berichten: 20
Lid geworden op: 06 nov 2004, 19:36
Locatie: Merksem

Pinker doos

Bericht door banan »

Jo

Wie weet waar de pinker doos zit.
Had graag een pieper tussen willen plaatsen voor het vergeten af te zetten van je richting aanwijzer.
:P

Groetjes
Gebruikersavatar
Den Boete
Clublid
Clublid
Berichten: 367
Lid geworden op: 22 apr 2006, 20:38
Locatie: Lokeren

Bericht door Den Boete »

Hallo Banan,

Op een 2006-model zit dat relais achter de rechterkoplamp.
Het nummerken 13 op de onderstaande tekening, dat is hem.

Afbeelding

Groeten,
Frankie
Suzuki GS850G, Suzuki GSF1200N, BMW R1150GS, Yamaha FJR1300A
Gebruikersavatar
Magnum
75 cc
75 cc
Berichten: 55
Lid geworden op: 11 mar 2004, 11:16
Locatie: Wilrijk

Bericht door Magnum »

Ik betrapt me soms ook op deze vergetelheid.
Is zo iets gemakkelijk zelf te doen...of vraagt dit enige technische kennis?
Gebruikersavatar
Den Boete
Clublid
Clublid
Berichten: 367
Lid geworden op: 22 apr 2006, 20:38
Locatie: Lokeren

Bericht door Den Boete »

Magnum schreef:Is zo iets gemakkelijk zelf te doen...of vraagt dit enige technische kennis?
Moto2000 heeft zelfs een bouwkitje voor doe-het zelvers dacht ik.
Suzuki GS850G, Suzuki GSF1200N, BMW R1150GS, Yamaha FJR1300A
dirkske
1300 cc
1300 cc
Berichten: 982
Lid geworden op: 04 mar 2004, 15:33
Locatie: 2845 Niel
Contacteer:

Bericht door dirkske »

Vooraan dat vijske tussen uw koplampen losmaken, en je kan de relais er zo uithalen, compleet met stekker. Dit zit vast met een rubberkraag, dus een beetje vingerwerk is wel handig. De andere relais maakt het verschil tussen groot- en dimlicht, dus niet onderling wisselen. Ik heb ooit eens zo'n kleine print gemaakt, met een 'teller', na 30 keer knipperen ging die automatisch UIT, tenzij je in versnelling stond. Vrij eenvoudig van opzet, maar k'heb daar op hetzelfde moment enorm veel problemen mee gehad waar ik nooit geen verklaring heb voor gevonden. Er was de verlichting die het niet meer deed, nieuwe draad moeten leggen, er was het ABS dat zeer onvoorspelbaar oplichtte en het systeem op non-actief zette, daarna nog regelmatig gesukkeld met het linkerknipperlicht. Alles wel mooi opgelost, maar k'heb mijn apparaatje maar wijselijk gelaten voor wat het was, en de cockpit gaat enkel nog open voor het vervangen van een defect lampje. Wie het schema wil, laat maar iets weten, dan zet ik het wel ergens weg.

Het is oppassen met de kabelboom van de FJR, d'er zitten een aantal gepuntlaste verbindingen in, die het wel eens kunnen begeven onder al dat geweld van wringen en trekken aan de bedrading. Zeer omzichtig te werk mee gaan, je zal de eerste niet zijn die een nieuwe draad moet bijleggen omdat de 'oude' ergens onderbroken is in het hart van de kabelboom.
N 51°6.165 E 4°20.060
Motorrijders doen het op kanaal 3 !

Afbeelding
Gesloten