Vooraan dat vijske tussen uw koplampen losmaken, en je kan de relais er zo uithalen, compleet met stekker. Dit zit vast met een rubberkraag, dus een beetje vingerwerk is wel handig. De andere relais maakt het verschil tussen groot- en dimlicht, dus niet onderling wisselen. Ik heb ooit eens zo'n kleine print gemaakt, met een 'teller', na 30 keer knipperen ging die automatisch UIT, tenzij je in versnelling stond. Vrij eenvoudig van opzet, maar k'heb daar op hetzelfde moment enorm veel problemen mee gehad waar ik nooit geen verklaring heb voor gevonden. Er was de verlichting die het niet meer deed, nieuwe draad moeten leggen, er was het ABS dat zeer onvoorspelbaar oplichtte en het systeem op non-actief zette, daarna nog regelmatig gesukkeld met het linkerknipperlicht. Alles wel mooi opgelost, maar k'heb mijn apparaatje maar wijselijk gelaten voor wat het was, en de cockpit gaat enkel nog open voor het vervangen van een defect lampje. Wie het schema wil, laat maar iets weten, dan zet ik het wel ergens weg.
Het is oppassen met de kabelboom van de FJR, d'er zitten een aantal gepuntlaste verbindingen in, die het wel eens kunnen begeven onder al dat geweld van wringen en trekken aan de bedrading. Zeer omzichtig te werk mee gaan, je zal de eerste niet zijn die een nieuwe draad moet bijleggen omdat de 'oude' ergens onderbroken is in het hart van de kabelboom.
N 51°6.165 E 4°20.060
Motorrijders doen het op kanaal 3 !