Pilot Road 2

Allerlei onderwerpen die niet specifiek onder een andere rubriek kunnen ondergebracht worden

Moderator: Abeloos

webcommerce
125 cc
125 cc
Berichten: 79
Lid geworden op: 20 jun 2005, 09:16
Locatie: Westerlo

Pilot Road CT2

Bericht door webcommerce »

Vergelijking Z6 en Road CT2...

In november zijn Vince en ik gaan toeren in heuvelland, hij met een Pilot Road CT2 en ik met mijn vertrouwde Metzeler Z6. Echt met de bedoeling de banden te kunnen vergelijken. Mijn grootste bekommernis was de relatief lange opwarmtijd van de vorige generatie Michelins.
De "testomstandigheden" waren ideaal, dezelfde motor, fris weer, zo'n graad of 5 en leuke, soms vettige, kleine wegen.
Beide banden hadden een vergelijkbaar aantal kilometers er op zitten.
Bij de eerste controle van de temperatuur, na een gezond sportief stukje, op een uiterst professionele manier , met de hand dus... kwam de eerste verrassing, de CT2 voelde merkbaar warmer aan als de Z6. Eerlijk gezegd, dat had ik niet verwacht. Van motor verwisseld, tweede verrassing, een veel lichter stuurgedrag met de CT2. Omdat onze FJR, net zoals de meeste toermotors, leidt aan een lichte vorm van obesitas, zal het nooit een lichtvoetige machine worden maar het verschil in insturen is enorm. Ik heb altijd bakken vertrouwen gehad in de Z6 zowel op droog als nat wegdek en dat is niet anders met de CT2, op nat wegdek blijft ook deze onverstoorbaar, breekt iets minder snel uit als je op een natte baan uit een bocht accelereert.

De enige minpuntjes aan de CT2 zijn de iets hogere prijs ivm de Z6, en hij voelt bij rechtdoor rijden iets harder aan, te wijten aan de hardere compount in het midden. Ik heb met mijn 2de setje CT2's nu een 6000km gedaan in weer en wind en met een gezond sportieve rijstijl en de band ziet er nog prima uit.

Mijn bescheiden mening, een zalige band!
Droom en realizeer je dromen, zonder dromen ben je hersendood. (Onestep Lifestyle)
Gebruikersavatar
den R1 zot
Clublid
Clublid
Berichten: 867
Lid geworden op: 03 jan 2005, 15:55
Locatie: Antwerpen / Merksem

Bericht door den R1 zot »

Ik heb nu ook reeds enige tijd de 2CT's opliggen...
Tijdens mijn vorige ritje een week of 2 geleden op een koude zaterdag heb ik ze willen testen.
Ze zijn goed... zo goed zelfs dat de kuip + valblok + motordeksel + uitlaat tegen de grond lagen.... :lol:
Een beetje teveel vertrouwen en tijdens een korte stop iets langer blijven euh.... liggen. :(
Voorkant zonder waarschuwing onderuit tijdens het remmen op een parkingske langs de kant van de weg ?h voil?... klets.. tegen de grond.
Brommerke maar rechtgezet met vriendelijke waal en alles viel heel goed mee.

De bandjes zijn goed tot hiertoe, nu ikke nog. :lol:
Nog efkens wachten op warme dagen ...
Afbeelding
Gebruikersavatar
Thunderace
125 cc
125 cc
Berichten: 95
Lid geworden op: 06 mei 2007, 05:10
Locatie: Brasschaat

Bericht door Thunderace »

Tja,nen FJR is nu ??nmaal g??n toer ?n geen racemachine...


Verduidelijking,t'is niet simpel een goed compromis te vinden qua banden.
Wil je v??l grip dan zal je inboeten aan de levensduur...ga je voor levensduur..minder grip?
Laatst gewijzigd door Thunderace op 24 jan 2008, 06:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Flitser
1300 cc
1300 cc
Berichten: 249
Lid geworden op: 09 dec 2004, 09:58
Locatie: Dendermonde
Contacteer:

Bericht door Flitser »

Thunderace schreef:Tja,nen FJR is nu ??nmaal g??n toer ?n geen racemachine...
Waar slaat dit nu op :dontknow:

Wat heeft deze opmerking te maken met het onderwerp van deze topic :scratch:

Groetjes Flitser
Gebruikersavatar
Lucvh
Clublid
Clublid
Berichten: 77
Lid geworden op: 14 mar 2007, 16:04
Locatie: Wachtebeke

Bericht door Lucvh »

Flitser schreef:
Thunderace schreef:Tja,nen FJR is nu ??nmaal g??n toer ?n geen racemachine...
Waar slaat dit nu op :dontknow:

Wat heeft deze opmerking te maken met het onderwerp van deze topic :scratch:

Groetjes Flitser
Nou moe, :P

Op de site van Yam zie ik bij de Fjr Sport-Tourder staan.
twee moto's voor de prijs van ??n :fjr
Ik kies voor de tourder en heb er een sportieve machine bovenop.
Anderen kiezen voor de sport en hebben er een tourder bovenop.

Alle gekheid op een stokje en om terug te keren naar de topic.

Ben toe aan een nieuwe voorband. Heb het forum eens doorlopen maar ben er nog niet uit.

Ik zoek de "ideale band"

Ter info:
Honda Deauville:
Michelin Macadam 90: 13k (laten we die maar vergeten)
Bridgestone BT-20: 2 sets aan 12k, 3?set 7k en motor verkocht.
Yamaha Fjr (model 2004)
Gekocht met voor: BT-012 (nieuw)en achter: Mez-04
Mez 04 (na 560km) vervangen door BT-020 nadat ik onderweg een stukje ijzer opgeraapt heb.

Heden:
Voorband is aan vervanging toe (7k)
Achterband: driekwart versleten schat ik.

Rijstijl: rustige tourder en jaarlijks een reisje, geen woon werkverkeer.

Mijn ideale band :?: een goed bandje voor mijn rijstijl die zo een 10k meegaat.

Iemand suggesties :smilebox:

Groetjes Luc
Je moet weten wat je zegt, maar niet altijd zeggen wat je weet.
jps
50 cc
50 cc
Berichten: 15
Lid geworden op: 15 feb 2007, 23:15

Bericht door jps »

Als ik voor de pilot road2 kies op de fjr moet ik dan bij de achterband kiezen voor de pilot road2
of de pilot road 2a wie heeft hiermee ervaring?
Gebruikersavatar
El Staff
Banned User
Berichten: 425
Lid geworden op: 29 jan 2006, 19:22
Locatie: Baasrode

Bericht door El Staff »

@R1,
een voorwiel dat wegslaat , kan er over meespreken :? een geluk dat je zelf niks hebt :scratch: :D

Der is al heel wat geschreven over de pro's en contra's van bandenkeuze , de sommatie van deze gegevens en eigen ervaring leren mij dat M6 de beste is in prijs / kwaliteit vergelijking .
Ga je voor maximale grip BT21 achter , voor M1 / M6 of een Strada . (2.6barr voor , 2.9 achter) .
Zelf heb ik nog niet met Road pilot gereden :dontknow: , dus wel benieuwd naar de bevindingen 8) .

El Staff .
Afbeelding
Gebruikersavatar
Den Boete
Clublid
Clublid
Berichten: 367
Lid geworden op: 22 apr 2006, 20:38
Locatie: Lokeren

Bericht door Den Boete »

Lucvh schreef:Ik zoek de "ideale band"
Rijstijl: rustige tourder en jaarlijks een reisje, geen woon werkverkeer.
Mijn ideale band :?: een goed bandje voor mijn rijstijl die zo een 10k meegaat.
Iemand suggesties :smilebox:

Groetjes Luc
Luc,

Met jouw rijstijl zou ik kiezen voor Brugsteen. (Bridgestone BT-21)
Die zal volgens mij zeker aan je verwachtingen voldoen.
Ik ga er volgende maand ook een nieuwe set op laten leggen.

mvg
Frankie
Suzuki GS850G, Suzuki GSF1200N, BMW R1150GS, Yamaha FJR1300A
Gebruikersavatar
El Staff
Banned User
Berichten: 425
Lid geworden op: 29 jan 2006, 19:22
Locatie: Baasrode

Bericht door El Staff »

Den Boete schreef:
Lucvh schreef:Ik zoek de "ideale band"
Rijstijl: rustige tourder en jaarlijks een reisje, geen woon werkverkeer.
Mijn ideale band :?: een goed bandje voor mijn rijstijl die zo een 10k meegaat.
Iemand suggesties :smilebox:

Groetjes Luc
Luc,

Met jouw rijstijl zou ik kiezen voor Brugsteen. (Bridgestone BT-21)
Die zal volgens mij zeker aan je verwachtingen voldoen.
Ik ga er volgende maand ook een nieuwe set op laten leggen.

mvg
Frankie
Zeer goede band BT 21 maar snel versleten , De M6 gaan ruim 25% langer mee :wink:

El Staff .
Afbeelding
Gebruikersavatar
FJR-Freak Max
Beheerder
Beheerder
Berichten: 1343
Lid geworden op: 03 mar 2004, 22:35
Locatie: Vlaams-Brabant ( Wezemaal )
Contacteer:

Bericht door FJR-Freak Max »

Op het salon juist navraag gedaan bij Bridgestone over de BT021 :arrow: deze zou niet geschikt zijn voor onze FJR :? , daarom ook de vlugge slijtage omdat het gewicht van de FJR te hoog ligt voor de BT021 :idea:
Momenteel is de BT020 nog steeds de offici?le band die ze bij Bridgestone aanraden voor onze FJR :!:
Niet direct het type band dat ik nog zal gaan gebruiken want ben er in het geheel niet tevreden over en dat zullen er hier wel meerdere gaan bevestigen die ze nooit meer zullen laten opleggen :evil:

Ik kan deze uitleg van de verkoper wel geloven omdat er onder ons toch al verschillende personen zijn die met de BT021 gereden hebben waar dat de slijtage extreem snel werd vastgesteld, dus het is niet aan te raden om de BT021 te leggen als je graag wat km's doet met je banden.

Groetjes,

Max 8)
Laatst gewijzigd door FJR-Freak Max op 24 jan 2008, 03:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Rij nooit sneller dan je beschermengel kan vliegen

Afbeelding
Gebruikersavatar
Thunderace
125 cc
125 cc
Berichten: 95
Lid geworden op: 06 mei 2007, 05:10
Locatie: Brasschaat

Bericht door Thunderace »

Heb achteraan een BT020 opliggen,heb hier zeker g??n vertrouwen in,niet met droog ?n zeker niet met nat weer.
Gebruikersavatar
den R1 zot
Clublid
Clublid
Berichten: 867
Lid geworden op: 03 jan 2005, 15:55
Locatie: Antwerpen / Merksem

Bericht door den R1 zot »

De Conti Road Attacks zijn h??l goed.... maar mega zacht.
De Michelin is nen dure band maar die zou lnger meegaan en is harder op zijn loopvlak en dat voel je.
En er zijn er 2 verschillende eentje met een normaal karkas en eentje verstevigd.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Julle
Clublid
Clublid
Berichten: 1061
Lid geworden op: 03 mei 2004, 17:07
Locatie: Kapelle op den Bos

Bericht door Julle »

Ik ben nu bezig aan mijn tweede set BT021's en qua grip super tevreden maar idd niet ideaal voor onze FJR. Veel te rap versleten. Wat de Pilot Road 2CT betreft die komt er nooit meer op. Heel moeilijk warm te krijgen en vooral veel te weinig feedback van de voorband. Ik ga nu nog eens een voorbandje 021 steken (dan zijn voor- en achterband samen gelijk versleten) en dan waarschijnlijk terug Metzeler Roadtec 6 of Conti's. Je ziet, een geluk dat er meer dan ??n soort banden bestaat, zo is er voor elk wat wils

Julle
Bertus op zin Norton, Tinus op de BSA, ik op de FJR
Byways are more attractive than highways
Gebruikersavatar
spider
Clublid
Clublid
Berichten: 247
Lid geworden op: 30 nov 2005, 19:55
Locatie: zaventem

Bericht door spider »

De BT 20 stond ook op de FJR maar hij gaf mij ook geen vertrouwen maar ik heb er toch 9000 km mee gedaan.
Er ligt nu de Pilot road 2 CT op en ik ben er wel tevreden van tot nu toe heb ik er al 10.000 km mee en ik denk dat hij nog maar half versleten is.
Julle & den R1 hebben wel een hele andere rijstijl dan ik.
Kwa prijs de PR 2CT verlede jaar 310 euro voor de set.

Groetjes Rudy
Gebruikersavatar
Snorry
Clublid
Clublid
Berichten: 443
Lid geworden op: 22 dec 2004, 21:40
Locatie: Schoten
Contacteer:

Bericht door Snorry »

Metzeler Roadtec 6 geeft mij het meeste vertrouwen, vooral voorband geeft zeer goede feedback.... gewoon super.
BT20 komt er niet meer op :!: is een maatje te licht voor de FJR vooral bij sportieve rijstijl.
BT 21 is veel beter maar vooral snellere slijtage......niet het juiste type band (ontwikkeling) voor onze motor (FJR)
2CT heb ik geen ervaring mee maar er zou een groot verschil zijn tussen de France....versus.....Spaanse versie.
Niet direct voor mij :oops: ,maar voor de toeristen onder ons denk ik dat de Metzeler Roadtec 6 toch 8000-10000 km moet meegaan, misschien zelfs langer :?: .
Nogmaals....een zachte band met veel feeling & lange levensduur zijn 2 uiterste die moeilijk te kombineren zijn. Roadtec 6 geeft mij een gezonde mix van beide.

Mvg, :wink:
Snorry
Op rechte stukken rijden andere misschien sneller
Gebruikersavatar
fjrMarcel
Clublid
Clublid
Berichten: 467
Lid geworden op: 12 okt 2004, 11:42
Locatie: lokeren

Bericht door fjrMarcel »

ik sluit mij volledig aan bij Snorry.
AfbeeldingAfbeelding
Hou het veilig en tot voorbij den bocht!!
The Boss, kwam zag en overwon!!
Gebruikersavatar
jantje2
Clublid
Clublid
Berichten: 47
Lid geworden op: 13 mar 2006, 13:42
Locatie: Wilrijk

Bericht door jantje2 »

Zeer zeker de Metzelers z6, maar opletten dat vanachter de C versie wordt geplaatst. Deze is speciaal ontwikkeld voor de FJR en nog een of andere BMW.
Ik heb ze juist nog laten leggen voor en achter voor ? 280.
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd
Gebruikersavatar
FJbaRt
1300 cc
1300 cc
Berichten: 493
Lid geworden op: 07 mar 2004, 11:03
Locatie: Zonnebeke

Bericht door FJbaRt »

Snorry schreef: Niet direct voor mij :oops: ,maar voor de toeristen onder ons denk ik dat de Metzeler Roadtec 6 toch 8000-10000 km moet meegaan, misschien zelfs langer :?: .

Mvg, :wink:
Snorry
Ik heb er tot mijn grote tevredenheid ruim 14000 km mee gedaan. Dat was inderdaad aan een eerder toeristisch tempo. Ik ben nu eenmaal niet van de snelsten. :wink: De roadtec 6 gaf me veel meer vertrouwen dan de BT020 op mijn vorige FJR.
Ik heb er sinds kort de Pilot Road 2CT op liggen. Het is nog te vroeg om er iets over te zeggen. Ik heb nog niet genoeg kilometers en de weersomstandigheden zijn niet echt gunstig om een oordeel te vellen. :evil:

Groetjes,

Bart
MIJN THUIS IS WAAR MIJN FJR STAAT.
MANNEN WETEN WAAROM.
Gebruikersavatar
CBRider
Clublid
Clublid
Berichten: 18
Lid geworden op: 08 aug 2007, 19:25
Locatie: Antwerpen

Bericht door CBRider »

Ik heb gisteren met de mensen van Bridgestone gesproken op het salon en zij wisten mij te vertellen dat er een nieuwe versie zou komen van de BT 21 speciaal voor de FJR. Spijtig genoeg wist hij nog geen termijn. :roll:
Gesloten