Pilot Road 2
Moderator: Abeloos
-
- 125 cc
Pilot Road CT2
Vergelijking Z6 en Road CT2...
In november zijn Vince en ik gaan toeren in heuvelland, hij met een Pilot Road CT2 en ik met mijn vertrouwde Metzeler Z6. Echt met de bedoeling de banden te kunnen vergelijken. Mijn grootste bekommernis was de relatief lange opwarmtijd van de vorige generatie Michelins.
De "testomstandigheden" waren ideaal, dezelfde motor, fris weer, zo'n graad of 5 en leuke, soms vettige, kleine wegen.
Beide banden hadden een vergelijkbaar aantal kilometers er op zitten.
Bij de eerste controle van de temperatuur, na een gezond sportief stukje, op een uiterst professionele manier , met de hand dus... kwam de eerste verrassing, de CT2 voelde merkbaar warmer aan als de Z6. Eerlijk gezegd, dat had ik niet verwacht. Van motor verwisseld, tweede verrassing, een veel lichter stuurgedrag met de CT2. Omdat onze FJR, net zoals de meeste toermotors, leidt aan een lichte vorm van obesitas, zal het nooit een lichtvoetige machine worden maar het verschil in insturen is enorm. Ik heb altijd bakken vertrouwen gehad in de Z6 zowel op droog als nat wegdek en dat is niet anders met de CT2, op nat wegdek blijft ook deze onverstoorbaar, breekt iets minder snel uit als je op een natte baan uit een bocht accelereert.
De enige minpuntjes aan de CT2 zijn de iets hogere prijs ivm de Z6, en hij voelt bij rechtdoor rijden iets harder aan, te wijten aan de hardere compount in het midden. Ik heb met mijn 2de setje CT2's nu een 6000km gedaan in weer en wind en met een gezond sportieve rijstijl en de band ziet er nog prima uit.
Mijn bescheiden mening, een zalige band!
In november zijn Vince en ik gaan toeren in heuvelland, hij met een Pilot Road CT2 en ik met mijn vertrouwde Metzeler Z6. Echt met de bedoeling de banden te kunnen vergelijken. Mijn grootste bekommernis was de relatief lange opwarmtijd van de vorige generatie Michelins.
De "testomstandigheden" waren ideaal, dezelfde motor, fris weer, zo'n graad of 5 en leuke, soms vettige, kleine wegen.
Beide banden hadden een vergelijkbaar aantal kilometers er op zitten.
Bij de eerste controle van de temperatuur, na een gezond sportief stukje, op een uiterst professionele manier , met de hand dus... kwam de eerste verrassing, de CT2 voelde merkbaar warmer aan als de Z6. Eerlijk gezegd, dat had ik niet verwacht. Van motor verwisseld, tweede verrassing, een veel lichter stuurgedrag met de CT2. Omdat onze FJR, net zoals de meeste toermotors, leidt aan een lichte vorm van obesitas, zal het nooit een lichtvoetige machine worden maar het verschil in insturen is enorm. Ik heb altijd bakken vertrouwen gehad in de Z6 zowel op droog als nat wegdek en dat is niet anders met de CT2, op nat wegdek blijft ook deze onverstoorbaar, breekt iets minder snel uit als je op een natte baan uit een bocht accelereert.
De enige minpuntjes aan de CT2 zijn de iets hogere prijs ivm de Z6, en hij voelt bij rechtdoor rijden iets harder aan, te wijten aan de hardere compount in het midden. Ik heb met mijn 2de setje CT2's nu een 6000km gedaan in weer en wind en met een gezond sportieve rijstijl en de band ziet er nog prima uit.
Mijn bescheiden mening, een zalige band!
Droom en realizeer je dromen, zonder dromen ben je hersendood. (Onestep Lifestyle)
- den R1 zot
- Clublid
Ik heb nu ook reeds enige tijd de 2CT's opliggen...
Tijdens mijn vorige ritje een week of 2 geleden op een koude zaterdag heb ik ze willen testen.
Ze zijn goed... zo goed zelfs dat de kuip + valblok + motordeksel + uitlaat tegen de grond lagen....
Een beetje teveel vertrouwen en tijdens een korte stop iets langer blijven euh.... liggen.
Voorkant zonder waarschuwing onderuit tijdens het remmen op een parkingske langs de kant van de weg ?h voil?... klets.. tegen de grond.
Brommerke maar rechtgezet met vriendelijke waal en alles viel heel goed mee.
De bandjes zijn goed tot hiertoe, nu ikke nog.
Nog efkens wachten op warme dagen ...
Tijdens mijn vorige ritje een week of 2 geleden op een koude zaterdag heb ik ze willen testen.
Ze zijn goed... zo goed zelfs dat de kuip + valblok + motordeksel + uitlaat tegen de grond lagen....

Een beetje teveel vertrouwen en tijdens een korte stop iets langer blijven euh.... liggen.

Voorkant zonder waarschuwing onderuit tijdens het remmen op een parkingske langs de kant van de weg ?h voil?... klets.. tegen de grond.
Brommerke maar rechtgezet met vriendelijke waal en alles viel heel goed mee.
De bandjes zijn goed tot hiertoe, nu ikke nog.

Nog efkens wachten op warme dagen ...

- Thunderace
- 125 cc
Tja,nen FJR is nu ??nmaal g??n toer ?n geen racemachine...
Verduidelijking,t'is niet simpel een goed compromis te vinden qua banden.
Wil je v??l grip dan zal je inboeten aan de levensduur...ga je voor levensduur..minder grip?
Verduidelijking,t'is niet simpel een goed compromis te vinden qua banden.
Wil je v??l grip dan zal je inboeten aan de levensduur...ga je voor levensduur..minder grip?
Laatst gewijzigd door Thunderace op 24 jan 2008, 06:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Nou moe,Flitser schreef:Waar slaat dit nu opThunderace schreef:Tja,nen FJR is nu ??nmaal g??n toer ?n geen racemachine...![]()
Wat heeft deze opmerking te maken met het onderwerp van deze topic![]()
Groetjes Flitser

Op de site van Yam zie ik bij de Fjr Sport-Tourder staan.
twee moto's voor de prijs van ??n :fjr
Ik kies voor de tourder en heb er een sportieve machine bovenop.
Anderen kiezen voor de sport en hebben er een tourder bovenop.
Alle gekheid op een stokje en om terug te keren naar de topic.
Ben toe aan een nieuwe voorband. Heb het forum eens doorlopen maar ben er nog niet uit.
Ik zoek de "ideale band"
Ter info:
Honda Deauville:
Michelin Macadam 90: 13k (laten we die maar vergeten)
Bridgestone BT-20: 2 sets aan 12k, 3?set 7k en motor verkocht.
Yamaha Fjr (model 2004)
Gekocht met voor: BT-012 (nieuw)en achter: Mez-04
Mez 04 (na 560km) vervangen door BT-020 nadat ik onderweg een stukje ijzer opgeraapt heb.
Heden:
Voorband is aan vervanging toe (7k)
Achterband: driekwart versleten schat ik.
Rijstijl: rustige tourder en jaarlijks een reisje, geen woon werkverkeer.
Mijn ideale band

Iemand suggesties

Groetjes Luc
Je moet weten wat je zegt, maar niet altijd zeggen wat je weet.
@R1,
een voorwiel dat wegslaat , kan er over meespreken
een geluk dat je zelf niks hebt
Der is al heel wat geschreven over de pro's en contra's van bandenkeuze , de sommatie van deze gegevens en eigen ervaring leren mij dat M6 de beste is in prijs / kwaliteit vergelijking .
Ga je voor maximale grip BT21 achter , voor M1 / M6 of een Strada . (2.6barr voor , 2.9 achter) .
Zelf heb ik nog niet met Road pilot gereden
, dus wel benieuwd naar de bevindingen
.
El Staff .
een voorwiel dat wegslaat , kan er over meespreken

Der is al heel wat geschreven over de pro's en contra's van bandenkeuze , de sommatie van deze gegevens en eigen ervaring leren mij dat M6 de beste is in prijs / kwaliteit vergelijking .
Ga je voor maximale grip BT21 achter , voor M1 / M6 of een Strada . (2.6barr voor , 2.9 achter) .
Zelf heb ik nog niet met Road pilot gereden

El Staff .

Luc,Lucvh schreef:Ik zoek de "ideale band"
Mijn ideale bandeen goed bandje voor mijn rijstijl die zo een 10k meegaat.
Iemand suggesties![]()
Groetjes Luc
Met jouw rijstijl zou ik kiezen voor Brugsteen. (Bridgestone BT-21)
Die zal volgens mij zeker aan je verwachtingen voldoen.
Ik ga er volgende maand ook een nieuwe set op laten leggen.
mvg
Frankie
Suzuki GS850G, Suzuki GSF1200N, BMW R1150GS, Yamaha FJR1300A
Zeer goede band BT 21 maar snel versleten , De M6 gaan ruim 25% langer meeDen Boete schreef:Luc,Lucvh schreef:Ik zoek de "ideale band"
Mijn ideale bandeen goed bandje voor mijn rijstijl die zo een 10k meegaat.
Iemand suggesties![]()
Groetjes Luc
Met jouw rijstijl zou ik kiezen voor Brugsteen. (Bridgestone BT-21)
Die zal volgens mij zeker aan je verwachtingen voldoen.
Ik ga er volgende maand ook een nieuwe set op laten leggen.
mvg
Frankie

El Staff .

- FJR-Freak Max
- Beheerder
- Contacteer:
Op het salon juist navraag gedaan bij Bridgestone over de BT021
deze zou niet geschikt zijn voor onze FJR
, daarom ook de vlugge slijtage omdat het gewicht van de FJR te hoog ligt voor de BT021
Momenteel is de BT020 nog steeds de offici?le band die ze bij Bridgestone aanraden voor onze FJR
Niet direct het type band dat ik nog zal gaan gebruiken want ben er in het geheel niet tevreden over en dat zullen er hier wel meerdere gaan bevestigen die ze nooit meer zullen laten opleggen
Ik kan deze uitleg van de verkoper wel geloven omdat er onder ons toch al verschillende personen zijn die met de BT021 gereden hebben waar dat de slijtage extreem snel werd vastgesteld, dus het is niet aan te raden om de BT021 te leggen als je graag wat km's doet met je banden.
Groetjes,
Max

Momenteel is de BT020 nog steeds de offici?le band die ze bij Bridgestone aanraden voor onze FJR

Niet direct het type band dat ik nog zal gaan gebruiken want ben er in het geheel niet tevreden over en dat zullen er hier wel meerdere gaan bevestigen die ze nooit meer zullen laten opleggen

Ik kan deze uitleg van de verkoper wel geloven omdat er onder ons toch al verschillende personen zijn die met de BT021 gereden hebben waar dat de slijtage extreem snel werd vastgesteld, dus het is niet aan te raden om de BT021 te leggen als je graag wat km's doet met je banden.
Groetjes,
Max

Laatst gewijzigd door FJR-Freak Max op 24 jan 2008, 03:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Rij nooit sneller dan je beschermengel kan vliegen

- Thunderace
- 125 cc
- den R1 zot
- Clublid
Ik ben nu bezig aan mijn tweede set BT021's en qua grip super tevreden maar idd niet ideaal voor onze FJR. Veel te rap versleten. Wat de Pilot Road 2CT betreft die komt er nooit meer op. Heel moeilijk warm te krijgen en vooral veel te weinig feedback van de voorband. Ik ga nu nog eens een voorbandje 021 steken (dan zijn voor- en achterband samen gelijk versleten) en dan waarschijnlijk terug Metzeler Roadtec 6 of Conti's. Je ziet, een geluk dat er meer dan ??n soort banden bestaat, zo is er voor elk wat wils
Julle
Julle
Bertus op zin Norton, Tinus op de BSA, ik op de FJR
Byways are more attractive than highways
Byways are more attractive than highways
De BT 20 stond ook op de FJR maar hij gaf mij ook geen vertrouwen maar ik heb er toch 9000 km mee gedaan.
Er ligt nu de Pilot road 2 CT op en ik ben er wel tevreden van tot nu toe heb ik er al 10.000 km mee en ik denk dat hij nog maar half versleten is.
Julle & den R1 hebben wel een hele andere rijstijl dan ik.
Kwa prijs de PR 2CT verlede jaar 310 euro voor de set.
Groetjes Rudy
Er ligt nu de Pilot road 2 CT op en ik ben er wel tevreden van tot nu toe heb ik er al 10.000 km mee en ik denk dat hij nog maar half versleten is.
Julle & den R1 hebben wel een hele andere rijstijl dan ik.
Kwa prijs de PR 2CT verlede jaar 310 euro voor de set.
Groetjes Rudy
Metzeler Roadtec 6 geeft mij het meeste vertrouwen, vooral voorband geeft zeer goede feedback.... gewoon super.
BT20 komt er niet meer op
is een maatje te licht voor de FJR vooral bij sportieve rijstijl.
BT 21 is veel beter maar vooral snellere slijtage......niet het juiste type band (ontwikkeling) voor onze motor (FJR)
2CT heb ik geen ervaring mee maar er zou een groot verschil zijn tussen de France....versus.....Spaanse versie.
Niet direct voor mij
,maar voor de toeristen onder ons denk ik dat de Metzeler Roadtec 6 toch 8000-10000 km moet meegaan, misschien zelfs langer
.
Nogmaals....een zachte band met veel feeling & lange levensduur zijn 2 uiterste die moeilijk te kombineren zijn. Roadtec 6 geeft mij een gezonde mix van beide.
Mvg,
Snorry
BT20 komt er niet meer op

BT 21 is veel beter maar vooral snellere slijtage......niet het juiste type band (ontwikkeling) voor onze motor (FJR)
2CT heb ik geen ervaring mee maar er zou een groot verschil zijn tussen de France....versus.....Spaanse versie.
Niet direct voor mij

Nogmaals....een zachte band met veel feeling & lange levensduur zijn 2 uiterste die moeilijk te kombineren zijn. Roadtec 6 geeft mij een gezonde mix van beide.
Mvg,

Snorry
Op rechte stukken rijden andere misschien sneller
Ik heb er tot mijn grote tevredenheid ruim 14000 km mee gedaan. Dat was inderdaad aan een eerder toeristisch tempo. Ik ben nu eenmaal niet van de snelsten.Snorry schreef: Niet direct voor mij,maar voor de toeristen onder ons denk ik dat de Metzeler Roadtec 6 toch 8000-10000 km moet meegaan, misschien zelfs langer
.
Mvg,![]()
Snorry

Ik heb er sinds kort de Pilot Road 2CT op liggen. Het is nog te vroeg om er iets over te zeggen. Ik heb nog niet genoeg kilometers en de weersomstandigheden zijn niet echt gunstig om een oordeel te vellen.

Groetjes,
Bart
MIJN THUIS IS WAAR MIJN FJR STAAT.
MANNEN WETEN WAAROM.
MANNEN WETEN WAAROM.