De ventielen zijn niet zo makkelijk te bereiken, en als de motor vuil is, kom je er niet met propere handen van af.
Na wat surfen zag ik de oplossing : een ventiel onder 90?.
Heeft iemand hier ervaring mee ? Waar te koop ? Wat kost dat ?

Moderator: Abeloos
Zo zie je maar, de ene adviseert het wel, de andere niet.FJR-Freak Max schreef:@ Walter,
Ik kan jou bovenstaand verhaal bevestigen, enkele jaren geleden heb ik met zulk een haaks vast ventiel heel veel geluk gehad
![]()
Het haaks ventiel had ik toen nog maar enkele weken in gebruik als iemand mij waarschuwde voor het gevaar op een afgescheurt ventiel![]()
Bij een controle tijdens dit gesprek was het kwaad al geschied, het ventiel was gans doorgescheurd maar niet zichtbaar als je het niet opzij duwde en tijdens deze beweging plofte mijn band onmiddelijk lek![]()
Dus zonder deze controle had ik hoogst waarschijnlijk op een hogere snelheid lek gereden en wat de gevolgen dan zouden zijn geweest, daar durf ik nog steeds niet bij stilstaan![]()
Een goede raad voor degenen die zo een haaks vast ventiel gebruiken, laat het onmiddelijk verwijderen en plaats telkens een haaks hulpstuk om je banden op de juiste druk te brengen, het is een kleine moeite![]()
Hopelijk slaan jullie deze raad niet in de wind want een verwittigd man .........![]()
Groetjes,
Max
En mocht dat zo zijn welke niet-geijkte manometer werkt er juist???ikkezelluf schreef:Leg uit, ik wil wel eens weten waarom er dan een verschil in zou zitten.....PS. zo'n hulpstukje is leuk, maar hou er dan wel rekening mee dat deze niet de precieze luchtdruk uit je band aangeven als je ze gaat oppompen.
Nee hoor, dat gaat over de juistheid van bandenspanningsmeters. Dus.... leg nog eens uit.....Mariniertje schreef:Weet ook niet meer precies hoe het zat, maar volgens mij werd het o.a. hier besproken: http://forum.fjr-club.nl/topic.asp?TOPI ... erms=lucht