aankoop banden

Hier komen alle posts waar al lang geen reply meer op geweest is. Op verzoek kunnen ze terug op de juiste plaats worden geplaatst.

Moderator: Abeloos

seabiker

Bericht door seabiker »

Anonymous schreef:Na 4500 Km moest mijn Mez Z6 eraf wegens bijna versleten

:?: :?: :? :? :roll: :roll: :scratch: :scratch:

Groeten,
Seabiker
V4-lover
50 cc
50 cc

Bericht door V4-lover »

Ik ken Didier al enkele jaren en moet toch zeggen dat zen prijzen toch ook zeer scherp zijn en dat hij zeker ni is zoals hij hier ingetikt heeft.
Iedereen heeft wel is een slechte dag h? ook ik soms.
Er gaan bij hem zeer veel motards van het motorwereldforum (de snelle mannen :D tussen ())
Ik vind Didier trouwens een eerlijke toffe gast die zeer proper en efficient werkt.
Als het zo is mag het ook gezegd worden ook al denken er nu misschien anders over door dit domme voorval.

Jaja Didier, ik heb nu ook nen FJR nu. T'is gedaan met circuitrijden voor mij :wink: Ik reed bij de VTEC alles aan de grond en vroeg of laat ging het gebeuren ik voelde het aankomen en had geen zin om 140000 Bfr op den tarmak te gooien + die regen soms en uw geld zien in de riool wegspoelen + dat het zeer duur hobbyke is.

V4 :wink:
fjrMarcel
Clublid
Clublid

Bericht door fjrMarcel »

Jo demannen,

Bij mij ligt de MZ6 er nu +/- 10.000km op en zo te zien zal hij nog wel een tijdje meegaan. Verder niks dan goed over deze band. Daarvoor MZ4 en BT020 gereden, over deze laatste was ik niet zo tevreden, maar ieder zijn goesting.
AfbeeldingAfbeelding
Hou het veilig en tot voorbij den bocht!!
The Boss, kwam zag en overwon!!
seabiker

Bericht door seabiker »

V4-lover schreef:Ik ken Didier al enkele jaren en moet toch zeggen dat zen prijzen toch ook zeer scherp zijn en dat hij zeker ni is zoals hij hier ingetikt heeft.
Ik twijfel er niet aan dat z'n prijzen niet scherp zijn. Het gaat hier niet om de prijs, het gaat hier om de manier van doen.
V4-lover schreef:Iedereen heeft wel is een slechte dag h? ook ik soms.
Die hebben wij wel allemaal eens maar als zelfstandige moet je onder elke omstandigheid uw kalmte behouden.
V4-lover schreef:Er gaan bij hem zeer veel motards van het motorwereldforum (de snelle mannen :D tussen ())
Daar twijfel ik helemaal niet aan
V4-lover schreef:Ik vind Didier trouwens een eerlijke toffe gast die zeer proper en efficient werkt.
Zal misschien wel zo zijn.

V4-lover schreef:Als het zo is mag het ook gezegd worden ook al denken er nu misschien anders over door dit domme voorval.
Natuurlijk mag dit gezegd worden maar na het voorval werden er door andere forumgebruikers zelfs nog enkele suggesties gegeven aan Didier maar klaarblijkelijk voelt hij zich nog te goed om zich te excuseren. Dit ware een gepaste manier geweest om het voorval te vergeten, nu wordt het uiteindelijk weer naar boven gebracht en komen wij tot de constatatie dat hij zijn mening nog niet heeft herzien, wij van onze kan hebben dat intussen ook nog niet gedaan!
Big Jomb
1300 cc
1300 cc

Bericht door Big Jomb »

Ha de mannen,

Vorige week heb ik een nieuwe achterband geplaatst, mijne bandenboer (Willems Herk-de-Stad) raadde mij de Michelin Pilot Road aan, een band die ik al kende vanop mijne vorige motor Ducati ST 2 en die mij altijd heel veel vertrouwen heeft gegeven, ook omdat deze band een goede prijs/kwaliteit garandeert :) :) :)

Ik ben even in mijn archief van facturen gedoken, voor de Duc betaald ik destijds ? 175, nu voor een groter maatje ? 187, want goed meeviel denk ik :?: :?: :?:

Hij vondt ook dat mijn BT 020 n te snel versleten was, dit na 5500 km, en dit terwijl ik niet echt een sportieve rijder ben, de voorband kon nog een 4000 ? 5000 km aan.

Over de nieuwe Continental Road Attack was hij ook te spreken, op voorwaarde dat je niet te zwaar beladen of met duo rijdt, dan slijt hij snel. Het is een zachte band die goed kleeft, maar zachter is minder lange levensduur :!: :!: :!:

Ik ben benieuwd hoe de Michelin zich zal gedragen, ben juist terug van 5 dagen Oostenrijk, 2750 km gedaan en nog geen slijtage te merken, dit in tegenstelling tot de BT 020.

Ik volg jullie ervaringen met de Metzeler Z6 en de Pirelli Diablo Strada op de voet, want deze interesseren mij ook als eventuele volgende band :D :D :D

Slukes
I see you when I see you :!: :!: :!:
Afbeelding
Motarke
50 cc
50 cc

Bericht door Motarke »

Tiens,

Ofwel heb ik heel goede bandjes ofwel ben ik een heel voorzichtig chauffeurke maar heb nu iets meer dan 40000km en mijn 3de setje banden ligt erop! Weet bij god niet welke erop liggen maar mijn garagist raadde deze aan bij de eerste nieuwe banden wissel. Was hier content van en heb nu onlangs dezelfde laten leggen.

Wat bij mij primeert is niet de prijs maar wel het veiligheidsgevoel en stabiliteit op de weg, zeker als je 1000km per week schuurt naar en terug van werk!

zal ne keer opsnorren wat er op nu ligt,
grtz iedereen
Wat is nu 180Km per dag ? Nikske met een FJR onder de benen!
YAM Patje

Bericht door YAM Patje »

BT020 N

1 ste setje :
Voorband op 20.000 km onderhoud laten vervangen.
Achterband kon nog effe mee - Nu op bijna 23.000 km dringend aan vervanging toe en laat dit asap doen als mijn dealer terug uit conge is....
Ik kies terug voor BT020 want deze blijkt wel effe mee te gaan..

Reden van mijn posting : Bandendruk - wat zij jullie ervaringen ?

Ik check wekelijks en gebruikte hiervoor steeds een eenvoudig analoog meterke - Nu een soldeke van Michelin ( digitale meter ) gekocht EN raar : Deze geeft andere druk dan de analoge meter.

Hoe checken jullie de bandendruk ?

Met dank
& FJR moto groet

Yam Patje
dirkske
1300 cc
1300 cc
Contacteer:

Bericht door dirkske »

Ik controleer de bandendruk altijd op dezelfde plaats, d.w.z. op het zelfde benzinestation.
Daar hebben ze zo'n digitale zuil, waar je eerst de gewenste druk kunt instellen, aansluiten, en dan pompt het systeem, OF laat de lucht eraf.

Het kan dat deze zuil ook niet exact juist aangeeft, maar hij geeft altijd wel hetzelfde aan. Het verschil met de bandenmeter op de compressor thuis is bijna 300 gr. , maar daar heb ik helemaal geen vertrouwen in. Dat is zo'n prutsmetertje waar met de pet naar gegooid wordt.
N 51°6.165 E 4°20.060
Motorrijders doen het op kanaal 3 !

Afbeelding
Johnny
Moderator
Moderator

Bericht door Johnny »

23000km ik weet niet hoe gij dat doet :?:
ik max . 12000 km en dan zijn ze meer dan versleten :cry:
en ik ben geen sportieve rijder
groetjes johnny
FJbaRt
1300 cc
1300 cc

Bericht door FJbaRt »

trukker-fjr1300 schreef:23000km ik weet niet hoe gij dat doet :?:
ik max . 12000 km en dan zijn ze meer dan versleten :cry:
en ik ben geen sportieve rijder
groetjes johnny
Ik doe met mijn BT020's ook maar 12 ? 13000 km. Ben ook alllesbehalve een sportief rijder.
Waarschijnlijk heeft dit te maken met het soort km dat je rijdt. Bij lange autosnelwegritten zullen de banden minder snel slijten dan bij korte stadsritten. Iemand die dagelijks via de autonelweg naar zijn werk rijdt zal dus langer kunnen genieten van zijn banden.
Ik heb dit vroeger in elk geval ondervonden bij mijn autobanden. Ik vermoed dat dit hetzelfde zal zijn bij motobanden.

Groetjes,

Bart
MIJN THUIS IS WAAR MIJN FJR STAAT.
MANNEN WETEN WAAROM.
Gobelijn
1300 cc
1300 cc

Bericht door Gobelijn »

Nee, klopt niet. Ik doe elke dag 260 km autosnelweg. Door de constante hoge snelheid worden ze - in de zomer - warmer. Ze plakken dan wel beter aan het asfalt, maar slijten rapper in het midden. Na 10000 km zijn ze typisch autobaan-plat gereden. De zijkanten zijn dan nog prima, maar wat ben je daarmee ? Buiten de opritten moet ik niet echt plat gaan liggen om een bochtje te nemen op de snelweg... Dus na maximum 12000 ? 15000 km vliegen ze naar het containerpark. En als er tussen de 10000 en 12000 ergens een toerritje of een reisje mee te pikken valt, dan worden ze nog sneller vervangen.
Leo en Marie-Thérèse.
N51 02 39.7 E4 51 56.2 ,
bikers, hikers en andersdenkenden welkom.
YAM Patje

Bericht door YAM Patje »

Levensduur BT020 N - Voorband :19.700 km. - Achterband : 22.840 km.

Denk niet dat ik iets speciaals doe maar denk dat het soort km. dat je doet, zoals Bart aanhaalt, het slijtingsbepalende is. Ikzelf rijd voor 94% woon-werk verkeer ( cfr. mijn verplaatsingskalender voor belastingsAg. ) - Spijtig genoeg heb ik een te druk professioneel leven voor meer te toeren. Ik ben zelfs op dat 1 & 1/2 jaar tijd nog nooit in het clubhuis of op eender welke toerrit geraakt.
Mijn woon-werk zijn uitsluitend secundaire wegen & regelmatig passeer ik een bebouwde kom, d.w.z. max 70 km/u & max 50 km/u EN ik houd mij daaraan ( is best wel moeilijk & vraagt heel wat discipline als je met den FJR rijdt ), verder zal je mij zelden betrappen op fors accelereren ( dit frustreert enkel maar de autobestuurders ) en ga gewoon zachtjes mee met de verkeerstroom. Resultaat : forse remmaneuvers komen bij mij uiterst zelden voor...

Zo doe ik het , maar ik geef ook toe dat het plezante & de kick van het motorrijden enigzins verloren gaat en hoop wel eens op een idealer parcours wel iets meer uit min FJR te halen....

@Dirk i.v.m. bandendruk :
Thanks - Als ik het goed begrijp is het beste een vast station te kiezen voor bijpompen (rekening houdend met een onder/bovengrens & verder te vertrouwen op de digitale meter om bij te sturen.

Beste motogroet
Yam Patje
Big Jomb
1300 cc
1300 cc

Bericht door Big Jomb »

Ha de mannen,

Veel hangt ook af van het gewicht dat de moto moet mesleuren, ik bedoel ermee dat wanneer je veel met de duo rijdt, in mijn geval, dat dan ook een snellere slijtage merkbaar is.

Mijne moto moet telkens 175 ? 180 kg, ik een 120 kg en mijn vriendin een 60 kg, meesleuren :oops: :oops: :oops: , ik weet het ik ben niet van de lichtsten, dat gecombineerd met veel autostrade en je banden zijn te snel versleten. Maar in mijn geval is 5500 km voor een BT 020 is te snel, dat vond mijne bandenboer ook.

Nu de Pilot Road en de volgende keer probeer ik de Pirelli Strada's.

Slukes
Afbeelding
Johnny
Moderator
Moderator

Bericht door Johnny »

[quote="Big Jomb"]Ha de mannen,

ik een 120 kg

in limburg staan we toch op een gooi wei he big :lol:
ikke 132 kg :D :D :lol:

groetjes johnny
john lt

Bericht door john lt »

das de zware grond :D :D :D
groetjes johny :wink:
Big Jomb
1300 cc
1300 cc

Bericht door Big Jomb »

@ de Trukker

Een dikke streep is ook een lijn h?, het moest maar allemaal nie zo goe zijn :D :D :D

Wanneer moet je nu onder het mes of is dat al gebeurd ondertussen :?: :?: :?:

In ieder geval, sterkte en een goede gezondheid gewenst, spijtig dat je ie mee kan den 21ste :!: :!: :!:

Slukes
Afbeelding
Lion
50 cc
50 cc

Bericht door Lion »

@Seabiker wrote

Natuurlijk mag dit gezegd worden maar na het voorval werden er door andere forumgebruikers zelfs nog enkele suggesties gegeven aan Didier maar klaarblijkelijk voelt hij zich nog te goed om zich te excuseren. Dit ware een gepaste manier geweest om het voorval te vergeten, nu wordt het uiteindelijk weer naar boven gebracht en komen wij tot de constatatie dat hij zijn mening nog niet heeft herzien, wij van onze kan hebben dat intussen ook nog niet gedaan!

Ook ik heb destijds, maar dan via een achterhaald anoniem bericht, grove beledigingen geuit aan het adres van de "virtuele" bestuursleden van de FJRijders club, en in het biezonder aan het adres van Seabiker, waarvoor ik mij achteraf via het Forum verontschuldigde bij beide partijien. Deze fout is gebeurd in een soort menselijke frustratie van mijnentwege die absoluut geen vergelijk heeft met wat Didier heeft ondernomen. Na in een schrijven alles te hebben uitgelegt, zowel aan de "virtuele"bestuurders van de club als aan Seabiker als meest betrokken persoon, hoe ik er ben toegekomen iets dergelijks te ondernemen, is dit door hem (Seabiker) met veel begrip aanhoort (meer nog, nodigde mij na het incident uit om bij gelegenheid samen een pint te drinken) en beschouwde het incident als afgehandeld en gesloten. Zelfs mijn zelfgevraagde schrapping als lid van het forum en als lid, omdat ik me niet meer waardig vond deel uit te maken van de FJRijders, (wat dan wel onmiddelijk is gebeurd) is achteraf, m??r dan waarschijnlijk zonder dat ik zelf vragende partij was, door hem hersteld, wat ik ten zeerste apprecieerde!!
Ik ben ervan overtuigd dat Seabiker een persoon is met het hart op de juiste plaats en zozijnde begrip kan en wil opbrengen voor bepaalde menselijke en andere situaties in de schoot van de club en ook daarbuiten!.
Dit schrijven om Didier ervan te overtuigen (al moet ik mij daar in feite niet mee bemoeien) dat met een verontschuldiging, zeker aan Seabiker die tenslotte de oprichter, mentor en het brein achter het bestaan van de club is, alles terug in de plooien zal vallen.

Lion

ps.aan de taal en schrijf kritikasters!! let aub niet in dit bericht op de schrijffouten, vervoegingen, komma's, dt fouten enz..., ik ben van huize uit namelijk fransprekende en ben in het ABV terecht gekomen op mijn 25ste en al wat ik van het ABV ken is door zelfstudie geleerd door de jaren heen, alsook de en mijn Gentse taal.
Laatst gewijzigd door Lion op 15 aug 2005, 19:12, 7 keer totaal gewijzigd.
DRIVING A FJR MAKES LIFE BETTER!!
den R1 zot
Clublid
Clublid

Bericht door den R1 zot »

@ Lion,

Die foutjes, ...... niet iedereen heeft lettersoep gegeten h?.
Dit is een motor-forum geen forum der nederlandse taal. :D

Wij spreken de motor-taal en tot hiertoe konden we elkaar allemaal verstaan desondanks de verschillende accentjes.

En welke banden waren het nu? :D

Groetjes,

den R1 zot :tongue3:
Afbeelding
Julle
Clublid
Clublid

Bericht door Julle »

Heb met de MEZ6 11500 km afgelegd. Ik ben er wel mee naar de Vogezen en naar de Austria tour geweest. Ben er zeer tevreden over en heb nieuwe laten plaatsen alvorens naar Sloveni? te vertrekken.

Julle
Bertus op zin Norton, Tinus op de BSA, ik op de FJR
Byways are more attractive than highways
den R1 zot
Clublid
Clublid

Bericht door den R1 zot »

Ik heb me de laatste dagen effe bezig gehouden met het bellen naar bandenboeren voor een prijsje. (bandjes zijn kletskop)

Ik weet dat we normaal geen prijsjes op het forum zetten, maar dat bedrag van ongeveer 300 Euro voor een setje wil niet lukken.

Metzeler Roadtec Z6, allemaal zo rond de 350 Euro voor het plaatsen.

Ik dacht dat erbij waren die deze slechts 300 betaalden.
Moet ik nu echt uit de provincie Antwerpen gaan voor een goede prijs?

Ik zou zeggen, .............. help :lol:

Groetjes,

den R1 zot
Afbeelding
Gesloten