Hi mannen,
Heb net voor mijn trip van 3600 km (met nogal wat autosnelweg) dan ook uiteindelijk besloten om een CALSCI scherm te plaatsen.
Besteld over het internet direct bij CALSCI, met optie voor duurste verzending : UPS ? 140 USD. Kwestie van zeker te zijn dat het tijdig aankwam.
Na 14 dagen bericht van ABX logistics : moest ingeklaard worden ! Wat flauwe kul is want tot 7.000 (oude) BEF moet je persoonlijke goederen niet inklaren. Enfin : kwam nog eens 100 ? bij.....

Bovendien had CALSCI zich vergist en dit per gewone US MAIL verstuurd ! ? 38 USD
Na reclamatie over e-mail hebben ze ONMIDDELLIJK 140 USD teruggestort

Ze zijn z??r correct i.v.m. communicatie.
Echter, karton was opengescheurd, doek waarin het scherm zit zat er gewoon los naast i.p.v. erover getrokken. Gevolg : kleine krasjes
Heb ik eruit gepolished met Xerapol (goed product)
Nu mijn bevindingen :
Foto's : zie prachtige foto's van Gorky hierboven
Ben 1,89 lang, lange benen, lange armen, normaal bovenlichaam
In de laagste stand :
Veel minder wind op torso en armen, stiller, toch nog een vorm van turbulentie, vergelijkbaar met standaard scherm in hoogste stand
Een tikje omhoog en en je kan met je scherm open rijden, geen vliegje of zandkorreltje in je gezicht
Estetisch : valt best mee
In de hoogste stand :
Zaols Gorky schreef : z??r stil. Maar had toch nog wat last van turbulentie en geluid
Maar als ik mijn systeemhelm open zet, is ook deze turbulentie weg. Het kinstuk schijnt dus te fungeren als "spoiler"
Heerlijk, 130 km/u rijden met open helm....
Bij hevige regenval : dan is hoogste stand niet aan te raden, want dat zie je niet veel meer
Estetisch : afschuwelijk
Echter....je krijgt geen windkoeling meer (ook de verluchting van de helm werkt niet meer) en in Itali? bij 30?C werd dat toch wel erg warm. Je moet dan wel met open helm rijden.
Mijn besluit :
- ze hadden (net als Cee Baileys) het scherm 3 dimensionaal moeten maken. Deze zijn gewoon 2 dimensionaal. Ik denk dat hiermee het laatste beetje turbulentie ook weg was geweest
- fantastisch voor langer ritten en veel autosnelweg

geweldig voor rustig toeren. maar nu terug thuis heb ik terug mijn standaard scherm gemonteerd, met ook terug de gebruikelijke "herrie" rond mijn helm

, maar het rijdt veel sportiever....en ik krijg terug lucht
Ik hoop dat jullie er iets aan hebben

Herkules.
1983 - 2006 : KAWA Z650 //KAWA Z1000//KAWA Z 1000 J//SUZUKI GS 750//KAWA GPZ 900 R//KAWA GPZ 1000 RX//KAWA ZX-10//KAWA ZZR-1100//KAWA ZX-9 R//KAWA KLX 650 //KAWA ZRX 1100//KAWA ZX-12 R// YAMAHA FJR 1300
AND STILL ALIVE .......!